esteeton liikuntapaikka lutakko hero
5.6.2023
Yhdenvertaisuus ja esteettömyys ovat tärkeä osa Invalidiliitossa tehtävää työtä. Jatkossa Invalidiliitto keskittyy esteettömyystyössään strategiansa mukaisesti esteettömyysvaikuttamiseen, -neuvontaan ja -tiedon jakamiseen jättäytyen pois markkinaehtoisesta, maksullisesta palvelutoiminnasta.

Jatkossa ESKE-nimen käytöstä luovutaan ja sen sijasta puhutaan Invalidiliiton esteettömyystyöstä. Invalidiliiton esteettömyysasiantuntijat – Johanna Hätönen, Ari Kurppa ja Noora Piipponen – siirtyvät työskentelemään osana liiton yhteiskuntasuhdeyksikköä. Tällä uudelleenorganisoinnilla halutaan vahvistaa entisestään liiton vaikuttamistoimintaa. Muutokset astuvat voimaan 1.8.2023.

"Strateginen päämäärämme on olla vaikuttaja ja vahva suunnannäyttäjä vammaisten henkilöiden sujuvan arjen ja täysipainoisen elämän mahdollistamiseksi. Tässä esteettömyystyöllä on erittäin tärkeä rooli. Haluamme olla jatkossakin luotettava ja asiantunteva esteettömyystiedon lähde", sanoo Invalidiliiton toimitusjohtaja Janne Juvakka