kuvituskuva.
17.1.2023
- jotain uutta, jotain vanhaa, jotain sinistä, jotain lainattua.

Jotain uutta

Kevään aluksi paneudutaan poikkeusoloihin ja turvallisuuden lisäämiseen.

Arjen turvallisuutta uhkaaviin vaaroihin (sähkö- ja vesikatkot) varautumiseen opastaa Suomen Pelastusalan keskusjärjestö SPEK:in erikoistutija Tarja Ojala 2. helmikuuta. Turvallisten ja esteettömien tilaisuuksien järjestämisestä kerrotaan 25. tammikuuta.

Jotain vanhaa

Kansainvälisenä naisten päivänä 8.3. Invalidiliitto järjestää Naisten woima-webinaarin teemalla vammaiset naiset vaikuttajina.

Jotain sinistä

Ajankohtaista vammaispolitiikassa verkkokeskustelutilaisuuksissa pureudutaan ajankohtaisiin, vammaisten ihmisten arkeen liittyviin asioihin. Kevään aiheet ovat moninaisia: 9.2. henkilökohtaisten avustajien saannin helpottuminen, 21.2.kuljetuspalveluiden rakenteelliset epäkohdat ja mitä taksien saatavuudelle pitäisi tehdä, 2.3. vammaispalvelulainsäädännön uudistus, 23.3. esteettömyyden ja saavutettavuuden edistäminen, 13.4. yhdenvertaisuuslain osittaisuudistus.

Verkkokeskusteluiden tavoitteena on lisätä vuoropuhelua jäsenistön ja muiden vammaispolitiikasta kiinnostuneiden tahojen kanssa.

Luvan kanssa lainattua

Opintokeskus Siviksen verkkokoulutuksista järjestämme keväällä vapaaehtoisjohtaja- ja verkkovertaisryhmän ohjaajakoulutukset.

Kaikkiin Invalidiliiton koulutuksiin voit tutustua  www.invalidiliitto.fi/koulutuksia