Nainen kuulokkeet korvissa läppärin ääressä. Kuvituskuva.
18.1.2021
Invalidiliiton kotisivuilta löytyvä neuvonta-sivu on uudistunut ja laajentunut. Sivulta löytyy seitsemän aihealuetta (Apuvälineet, Asuminen, Henkilökohtainen apu, Kuntoutus, Liikkuminen, Muutoksenhaku, Toimeentulo), joita klikkaamalla löytyy lisätietoa niistä. Aihealueiden lisäksi sivulla on käytössä myös haku-toiminto.

- Uudistuksen tavoitteena oli käyttäjälähtöisyys ja se että neuvonta-sivuilta asiakas löytää aikaisempaa helpommin oikean tiedon lähteille ja saa näin asiansa vireille oikean tahon suuntaan. Monissa tutkimuksissa on valitettavasti käynyt ilmi, että asiakkaat eivät saa riittävästi tietoa palveluista ja erilaisista tuen mahdollisuuksista, Invalidiliiton kehitysvastaava Tuija Mäkelä sanoo.

Neuvonta-sivuilla voi antaa palautetta myös siitä, miten hyvin uudistus on onnistunut. Saadun palautteen pohjalta sivuja kehitetään jatkossa. Palautetta toivotaan myös siitä, miten yleensä neuvontapalvelu on onnistunut.

Neuvontaa kannattaa aina lähestyä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jotta tarvittaville toimille esim. muutoksenhaussa jää riittävästi aikaa.

Invalidiliiton neuvontaan voi aina olla yhteydessä myös puhelimitse tai sähköpostitse. Puhelinneuvonta tiistaisin ja torstaisin klo 13-17 numerossa 0200 1234. Voit lähettää kysymyksesi myös sähköpostitse osoitteeseen neuvot@invalidiliitto.fi.

Tutustu sivuihin: www.invalidiliitto.fi/neuvonta.