kuvituskuva.
29.10.2021
Invalidiliitto rohkaisee jäsenyhdistystensä vaikuttajia aktiivisuuteen kaikkien aikojen ensimmäisissä aluevaaleissa. Aluevaaleissa valittavat valtuustot päättävät vammaisten henkilöiden kannalta merkittävistä sosiaali- ja terveyspalveluista. Invalidiliiton aluevaaliteemana on kuntavaaleistakin tuttu ”Yhdenvertaista palvelua kaikille” - siinä kiteytyy yhdenvertaisten ja oikea-aikaisten palvelujen merkitys vammaisille ihmisille.

Invalidiliitto vaikuttaa vammaisten ihmisten oikeuksien toteutumiseen valtakunnallisella, alueellisella ja paikallisella tasolla. Invalidiliiton alueilla toimii jäsenyhdistysten aktiivisista vaikuttajista muodostuvia vaikuttajaverkostoja. Verkostot nostavat keskusteluun ja vaikuttamisen kohteiksi alueilla nousevia epäkohtia ja tuovat jäsenistön äänen osaksi liiton vaikuttamistoimintaa.

Alueelliset vaikuttajaverkostot kokoontuvat ensimmäiseen valtakunnalliseen verkkotapaamiseen 4.11. klo 17-19. Tapaamisessa käsitellään Invalidiliiton aluevaaliteemoja, kannustetaan ehdokkuuteen sekä annetaan vinkkejä aluevaalivaikuttamiseen ja jaetaan kokemuksia eri alueiden tilanteesta. Ilmoittaudu tapahtumaan 2.11. mennessä tämän linkin kautta.

Tilaisuuden lopuksi käsitellään myös tulevien vaikuttajaverkoston tapaamisten teemoja ja verkoston tavoitteita.