Invalidiliiton uusi toimitusjohtaja Janne Juvakka.
28.1.2021
Invalidiliiton uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu YTM, eMBA Janne Juvakka. Hän aloittaa tehtävässään 1. maaliskuuta Petri Pohjosen jäädessä eläkkeelle.

Juvakka on työskennellyt aikaisemmin mm. Diabetesliiton toiminnanjohtajana, SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry:n johtajana sekä Terveyden edistämisen keskus ry:n toiminnanjohtajana. Hänellä on myös pitkä työkokemus Raha-automaattiyhdistyksessä.

- Olemme erittäin iloisia saadessamme Invalidiliiton uudeksi vetäjäksi Janne Juvakan. Hänen vahva ja monipuolinen kokemuksensa sosiaali- ja terveysjärjestötyöstä sekä hyvät yhteistyötaidot antavat erinomaisen pohjan johtamaan liittoamme tulevaisuudessa, iloitsee Invalidiliiton liittohallituksen puheenjohtaja Pertti Laajalahti.

- Odotan innolla tulevaa uutta tehtävääni. On hienoa päästä osaksi Invalidiliitto-yhteisöä, joka on vahva vaikuttaja ja toimija suomalaisessa yhteiskunnassa. Teemme tässä yhteisössä yhdessä jäsenistön ja henkilöstön kanssa tärkeää työtä fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten henkilöiden hyvän elämän edistämiseksi. Allekirjoitan täysin Invalidiliiton vision yhdenvertaisesta ja esteettömästä Suomesta. Sen saavuttamiseksi valjastamme jatkossakin kaikki voimavaramme, Janne Juvakka toteaa.

Invalidiliittoon kuuluu 144 jäsenyhdistystä, joissa on n. 30 000 henkilöjäsentä. Invalidiliitto-konserniin kuuluvat myös Validia Oy, Ammattiopisto Spesia Oy ja Lapin Kuntoutus Oy. Konserni työllistää 2500 henkeä ja sen kokonaisliikevaihto on 146 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:

Pertti Laajalahti, liittohallituksen puheenjohtaja, p. 0440 195 204, pertti.laajalahti@invalidiliitto.fi
Janne Juvakka, toimitusjohtaja 1.3. alkaen, p. 040 591 7098, janne.juvakka@outlook.com