kuva jossa kämmenellä ihmishahmoja
24.6.2020
Invalidiliiton Harvinaiset-yksikkö järjesti kaksi ensimmäistä vaikuttamiskoulutusta vuoden alussa Helsingissä ja Oulussa. Näiden tilaisuuksien luentoja on nyt julkaistu videotallenteina. Luennoissa kerrotaan ajankohtaista tietoa harvinaiskentältä ja asiakasosallisuuden menetelmistä.

Puhujina ovat harvinaissairauksien yksiköiden lääkärit Mikko Seppänen HUS:sta ja Outi Kuismin OYS:sta sekä Mari Kivistö VAMO-hankkeesta ja Anna-Mari Isola THL:stä.

Koulutustilaisuuksien tavoitteena on lisätä harvinaissairaiden valmiuksia vaikuttaa omiin palveluihinsa ja hoitoonsa sekä parantaa mahdollisuuksia toimia erilaisissa käyttäjänäkökulmaa hyödyntävissä kehittämistyöryhmissä. Vaikuta harvinaisena -koulutukset tähtäävät päivitetyn harvinaisten sairauksien kansallisen ohjelman tutuksi tuomiseksi ja toteutetaan yhteistyössä yliopistollisten sairaaloiden harvinaisyksikköjen kanssa. Toistaiseksi koulutuskiertueen Tampereen, Turun ja Kuopion tilaisuuksia on siirretty ja tilaisuudet tullaan toteuttamaan, kun turvallisuustekijöistä voidaan olla varmoja. Seuraamme tilannetta ja tiedotamme Vaikuta harvinaisena -kiertueen etenemisestä muille yliopistosairaalapaikkakunnille mahdollisimman pian.

Vaikuta harvinaisena -kiertueen luentotallenteet löydät Invalidiliiton I-Kanavalta.

Lisätietoja Invalidiliiton Harvinaiset-yksikön suunnittelijoilta Tanja Lehtimäeltä 040 7281737 tai tanja.lehtimaki@invalidiliitto.fi ja Jenni Kuuselalta 0447650410 tai jenni.kuusela@invalidiliitto.fi