kuva miehestä pyörätuolissa
26.8.2019
Invalidiliitto kerää nyt vaikuttamistyönsä tueksi tietoa sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälinepalveluista että apuvälineiden merkityksestä liikkumisen apuvälineen käyttäjälle. Kyselyssä on vastausaikaa 22.9.2019 asti.

Apuvälineet lisäävät apuvälineen käyttäjän itsenäisyyttä, osallisuutta ja yhdenvertaisuutta, vaikka apuvälineen käyttö edellyttäisi avustamista. Toimivat liikkumisen apuvälineet ovatkin perusedellytys apuvälineen käyttäjän sujuvammalle arjelle ja hyvälle elämänlaadulle.

Invalidiliitto saa viikoittain useampia yhteydenottoja apuvälinepalveluista. Tämän kyselyn tarkoituksena on kartoittaa laajemmin liikkumisen apuvälineiden käyttäjien kokemuksia lääkinnällisen kuntoutuksen liikkumisen apuvälinepalveluista ja apuvälineiden merkityksestä liitossa tehtävän vaikuttamistyön tueksi.

Lisäksi kyselyn tuloksia hyödynnetään Invalidiliiton TuleApu 2018-2020 -hankkeessa, jonka tavoitteena on rohkaista liikkumisen apuvälineen sujuvaan käyttöön, mm. pääkaupunkiseudulla kokeilussa olevan apuvälinekummitoiminnan avulla sekä edistää liikkumisen apuvälineitä käyttävien henkilöiden tuki- ja liikuntaelinterveyttä.

Kysely toteutetaan 26.8.-22.9.2019 välisenä aikana. Vastaaminen ei edellytä Invalidiliiton jäsenyyttä.

Vastaa kyselyyn tämän linkin kautta >>

Lisätietoa:

Maarit Honkasola, hankevastaava, TuleApu-hanke, Invalidiliitto, maarit.honkasola@invalidiliitto.fi, p. 044 765 0434

Riitta Saksanen, sosiaali- ja terveyspoliittinen asiantuntija, Invalidiliitto, riitta.saksanen@invalidiliitto.fi, p. 044 765 0498