25.10.2017
Vuoden 2018 alussa toimintansa aloittava Ammattiopisto Spesia on julkaissut www-sivunsa. Uusi ammatillinen erityisoppilaitos syntyy, kun Bovallius-ammattiopisto ja Validia Ammattiopisto yhdistyvät.

Uudet nettisivut löytyvät osoitteesta spesia.fi. Sivut esittelevät oppilaitoksen ohella myös Spesian uuden ja raikkaan ilmeen, joka on saanut inspiraationsa opiskelijoilta ja henkilökunnalta kerätyistä ideoista.

Spesian tunnuksessa oleva tähti kuvaa tähdenlentoa, jonka nähdessään ihminen voi toivoa - olihan Spes antiikin Kreikassa toivon jumalatar. Ammattiopisto Spesia auttaa nuorta löytämään oman suuntansa, polkunsa työhön ja elämään - oman erityisen jutun, jotain spesiaalia.

Kuva
Ammattiopisto Spesian logo

Some-kanavat Instagramissa, Facebookissa ja Twitterissä löytyvät tunnuksella @AoSpesia. Esimerkiksi instagramista löytyy jo kuvia tunnisteella  #AoSpesia.  Nettisivuston sisältö täydentyy loppuvuoden aikana.

Erityistä tukea ja asiantuntemusta

Spesian opiskelijat ovat mahtava joukko nuoria ja aikuisia, jotka tarvitsevat yksilöllistä tukea opintoihinsa.  Erityisen tuen tarve voi liittyä esimerkiksi oppimisvaikeuksiin, fyysisiin rajoitteisiin tai sosiaalisiin haasteisiin.  Spesian monipuolisesta koulutustarjonnasta löytyy ammatilliseen perustutkintoon johtavaa koulutusta, valmentavaa koulutusta sekä tuettua oppisopimuskoulutusta.

Ammattiopisto Spesian toinen erityinen ja järjestämisluvassa määritelty tehtävä on toimia erityisopetuksen kehittämis- ja palvelukeskuksena. Spesiassa kehitetään jatkuvasti toimintaa ja osaamista, jotta se voi tarjota laadukasta koulutusta sekä tukea muita oppilaitoksia ja toimijoita erityisen tuen järjestämisessä.

Ammattiopisto Spesia toimii laajasti ympäri Suomea. Päätoimipaikkoja ovat Jyväskylä, Järvenpää, Pieksämäki ja Turku. Lisäksi koulutusta järjestetään myös useilla muilla paikkakunnilla.

Spesia on uusi oppilaitos, mutta sillä on vahvat juuret.  Oppilaitosta ylläpitää Ammattiopisto Spesia Oy, jonka omistavat Invalidiliitto ry ja S. ja A. Bovalliuksen säätiö sr.  Bovallius on järjestänyt ammatillista koulutusta  vuodesta 1905 alkaen ja Invalidiliitto vuodesta 1942.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Mia Sarpolahti, p. 040 635 3532, mia.sarpolahti(at)bovallius.fi