Kuvituskuva.
4.11.2021
Invalidiliiton nuoret vaikuttajat kokoontuivat läsnätapaamiseen ensimmäisen kerran koronapandemian alun jälkeen lokakuun lopussa Helsingissä Paasitornissa. Hyvä mieli, parempi vaikuttaja -tapahtumassa keskityttiin vaikuttajanuorten jaksamisen tukemiseen.

Perjantaina tapahtumassa tutustuttiin Invalidiliiton nuorten vaikuttajien toimintaan yleisesti ja Mieli ry:n Hyvän mielen kunta-tarkistuslistaan, jota esitteli Mieli ry:n toiminnanjohtaja Karin Palmén. Nuoret pohtivat mitä listalla pitäisi olla, jotta ajatus hyvän mielen kunnasta voisi aidosti toteutua myös vammaisnäkökulmasta.

Lauantaina pohdittiin vaikuttajana jaksamista ja omien rajojen vetämistä vammaisen aktivistin Pinja Eskolan johdolla sekä sitä millainen vaikuttaja itse on tai haluaisi olla. Omaa vaikuttajuutta pohdittiin unelmakarttoja työstämällä. Nuoret tuntuivat nauttivan siitä.

- Minusta parasta tapahtumassa sen lisäksi, että pääsimme viimein tapaamaan kasvokkain, oli se, että mukana oli myös uusia nuoria ja kaikki vaikuttivat hyvin innokkailta ja siltä, että viihtyivät, toteaa Invalidiliiton nuorten toiminnan ohjaaja Selda Demirtas