Punapaitaisen ihminen kädet kannettavan tietokoneen näppäimistöllä.

Neuvonta-chatit 2019

27.8.2019
Vammaispalvelut-chatissa ke 13.11. asiantuntijamme vastasivat kysymyksiin mm. palvelusuunnitelmasta, kotiin tuotavista palveluista, terveydenhuollon palveluista, henkilökohtaisesta avusta, liikkumisesta, asumisesta ja toimeentulosta. Vuoden viimeisen chatin teemana on apuvälineet. Tule mukaan ke 4.12. klo 14–18.

Keväällä järjestettiin kaksi neuvonta-chattia, joissa teemoina olivat esteettömyys sekä harvinaissairaudet. Chat-neuvonta jatkuu nyt uusilla teemoilla koko syksyn ajan.

Tulevat:

• Ke 4.12. klo 14–18: Apuvälineet

Menneet:

• Ke 13.11. klo 14–18: Vammaispalvelut
  • Ke 16.10. klo 14–18: Yhdistystoiminta - neuvoja yhdistyksen pyörittämiseen
  • Ke 11.9. klo 14–18: Opiskelu, Työllistyminen, Yrittäjyys

Miten osallistua chattiin?

Yllä olevina ajankohtina chat-ruutu ilmestyy Invalidiliiton verkkosivuille. Voit aloittaa keskustelun kirjoittamalla viestisi chat-ruutuun.

Neuvonta-chatit on suunniteltu eri teemojen mukaan. Chat on matalan kynnyksen paikka kysyä itseään askarruttavasta asiasta ja vastauksen saa tyypillisesti melko nopeasti. Chatissa voi kysyä nimettömänä ja käyttää nimimerkkiä, jolloin keskustelu tallentuu anonyyminä. Halutessaan voi myös antaa neuvojalle yhteystietonsa, jolloin he palaavat asiaan. Tämä on tarpeen etenkin monimutkaisemmissa ja pidempää selvitystä vaativissa tapauksissa.

Neuvonta palvelee muina aikoina

Invalidiliiton neuvonnasta saa apua erityisesti vammaisuuteen, vammaispalveluihin, esteettömyyteen, saavutettavuuteen sekä vammaisten henkilöiden oikeusturvaan ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen liittyvissä asioissa. Neuvontapalvelumme on tarkoitettu kaikille vammaisille henkilöille, heidän läheisilleen sekä ammattihenkilöstölle.

Neuvomme puhelimitse tiistaisin ja torstaisin kello 13–17 numerossa 0200 1234. Voit lähettää kysymyksesi myös sähköpostitse osoitteeseen neuvot@invalidiliitto.fi. Asiantuntijamme vastaavat samaan sähköpostiosoitteeseen, josta kysymys on lähetetty.