21.6.2017
Invalidiliiton jäsenet ja yksittäiset henkilöt voivat kertoa mielipiteensä sosiaali- ja terveysministeriön vammaispalvelulainsäädännön uudistamisesta. Vastauksissa voi hyödyntää Invalidiliiton omaa luonnosversiota.

Sosiaali- ja terveysministeriö on lähettänyt lausunnolle lakiluonnoksen vammaisuuden perusteella järjestettävistä sosiaalihuollon erityispalveluista. Uusi laki korvaisi nykyisen vammaispalvelulain ja kehitysvammalain. Sekä vammaislakiuudistus että soteuudistus tulevat toteutuessaan vaikuttamaan myös Invalidiliiton jäsenistön elämään. Invalidiliitto on ollut mukana "valas"-uudistuksen monissa eri valmisteluvaiheissa ja jättää oman lausuntonsa sosiaali- ja terveysministeriölle kesäkuun aikana.

Invalidiliitto on kerännyt webropol-kyselyn avulla jäsenistön näkökulmia lausunnon valmistelun tueksi. Kannustamme myös Invalidiliiton jäsenyhdistyksiä ja yksittäisiä ihmisiä ottamaan kantaa varsinaiseen lakiluonnokseen 17.7.2017 mennessä.

STM:n kysymyslomake löytyy täältä >>

Lausumisen helpottamiseksi olemme julkistaneet luonnosversion lausunnostamme >>

Lisätietoja: lakimies Elina Nieminen, elina.nieminen(at)invalidiliitto.fi