20.1.2018

Invalidiliiton uudeksi puheenjohtajaksi valittiin lauantaina Pertti Laajalahti Iisalmesta.

Invalidiliiton liittovaltuusto valitsi lauantaisessa järjestäytymiskokouksessaan Helsingissä uuden hallituksen liitolle. Uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Pertti Laajalahti, 65.

– Tehokas vaikuttamistoiminta ja verkostoituminen ovat tärkeitä liitollemme jatkossakin. Olen iloinen, että panostamme nyt liiton 80-vuotisjuhlavuotena erityisesti jäsenistömme digivalmiuksien vahvistamiseen. Juhlavuoden teemat yhdenvertaisuus ja esteettömyys ovat keskeisiä tavoitteita liittomme toiminnassa.

Liittohallituksen I varapuheenjohtaja on Riitta Jolanki Helsingistä ja II varapuheenjohtaja Liisa Leppäkorpi Harjavallasta.

Invalidiliiton 49-jäsenisen liittovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Pirkko Kuusela Espoosta. 1. varapuheenjohtajaksi valittiin Hannu Ilonen Varkaudesta ja 2. varapuheenjohtajaksi Veijo Rantanen Akaasta.

Invalidiliiton liittohallitus 2018-2021:

Puheenjohtaja: Pertti Laajalahti, Iisalmi
I varapuheenjohtaja: Riitta Jolanki, Helsinki
II varapuheenjohtaja: Liisa Leppäkorpi, Harjavalta

Leena Korhonen, Siilinjärvi
Teuvo Kalso, Imatra
Eeva Pitkänen, Vantaa
Jenna Kärpänen, Hyvinkää (valtakunnalliset yhdistykset)
Martti Kujanpää, Vaasa
Paavo Lähetkangas, Haapajärvi
Heidi Rekola, Nokia
Jussi Syrjälä, Raisio