kuvituskuva.
1.11.2021
Torstaina 11.11.2021 klo 11–17 järjestetään Pohjoismaisen liikuntavammajärjestöjen yhteisjärjestön Nordiska Handikappförbundet NHF:n 75-vuotisjuhlaseminaari. Tervetuloa seuraamaan tätä etänä järjestettävää seminaaria!

Juhlaseminaariin on kutsuttu puhujiksi pohjoismaisia vammaisuuden tutkijoita ja asiantuntijoita. Suomesta mukana ovat Pauli Rautiainen (dosentti, sosiaalioikeuden yliopistonlehtori, Itä-Suomen yliopisto), Anni Kyröläinen (tutkija, esteettömyysasiantuntija) ja Henrik Gustafsson (lakimies, Invalidiliitto). Seminaarin päätössanat lausuu NHF:n vuoden 2021 puheenjohtaja Riitta Jolanki (liittohallituksen varapuheenjohtaja, Invalidiliitto). Seminaarin kieli on englanti.

Juhlaseminaari alkaa lyhyellä historiikilla mutta katse on tässä päivässä ja tulevaisuudessa, puhutaan esteettömyydestä, vammaisten ihmisten työllistymisestä sekä vihapuheesta ja syrjinnästä. Luvassa on korkeatasoinen keskustelu pohjoismaisista teemoista. Katso tarkempi ohjelma (pdf).

Seminaariin voi osallistua tämän linkin kautta.

NHF- pohjoismaista liikuntavammajärjestöä olivat perustamassa vuonna 1946 Dansk Handicap Forbund (Tanska), DHR (Ruotsi), Invalidiliitto ry (Suomi), Norges Handikappforbund (Norja). Islannin Sjálfsbjörg Landssamband Fatladra tuli mukaan vuonna 1960.

Lisätietoa: Ylva Krokfors, Invalidiliitto, sosiaali- ja terveyspoliittinen asiantuntija, ylva.krokfors@invalidiliitto.fi