Kukkakimppu, jossa punaisia ruusuja, vihreä peikolehti ja valkoista harsokukkaa.
6.8.2019
Suomen Potilasturvallisuusyhdistys, jonka jäsen Invalidiliitto on, jakoi kevätkokouksessaan 25. toukokuuta ansiomerkkejä ja diplomeja toiminnasta potilas- ja asiakasturvallisuuden edistämiseksi, varmistamiseksi ja kehittämiseksi tehdystä työstä. Palkittujen joukossa oli myös Invalidiliiton lakimies Henrik Gustafsson, joka on toiminut SPTY:n Potilasjaoksen asiantuntijajäsenenä.

Yhdistys antoi ansiomerkin ja diplomin myös Potilasjaokselle ja sen seuraaville järjestöille ja toimijoille:

Potilasjaos ja sen alla olevat jäsenet järjestöineen

Perusteluina Potilasjaos on perustettu vuonna 2012, pian yhdistyksen perustamisen jälkeen. Jäsenet ovat olleet mukana kehittämässä ja tuomassa esiin potilaan ääntä potilasturvallisuuden edistämisessä sekä kehittämisessä. Jaos antaa asiantuntemustaan mm. yhdistyksen koulutuksissa, joissa jaos tuo aina potilaan näkökulman esille. Lisäksi jaos on tuottanut yhdistyksen verkkosivuille potilaan ja läheisen osion. Potilasjaos tekee yhteistyötä mm. SPTY:n eri jaoksien kanssa.  Ansiomerkin saajat:

1. Anu Aalto, Neuroliitto ry
  2. Henrik Gustafsson, Invalidiliitto ry