23.5.2018
Etsimme työelämän yhdenvertaisuutta edistäviin videohaastatteluihin vammaisia korkeakouluopiskelijoita tai jo työelämään siirtyneitä korkeakoulutettuja.

Haluamme kuulla ajatuksia korkeakoulutuksesta ja siitä, mitkä tekijät helpottavat työelämään siirtymistä. Meitä kiinnostaa myös vammaisia henkilöitä palkanneiden työnantajien tarinat.

Haastattelun näkökulma määräytyy kunkin haastateltavan oman tilanteen mukaan. Voimme tarvittaessa pohtia sopivaa näkökulmaa yhdessä. Lopullisen videon pituus on 2–3 minuuttia. Toivottu kuvausajankohta on elokuussa 2018. Kuvaamme haastattelun lisäksi kuvituskuvaa ns. elävästä tilanteesta eli esimerkiksi työpaikalla.

Jos haluat kertoa tarinasi, voit ottaa yhteyttä joko sähköpostitse heidi.sipila@invalidiliitto.fi tai puhelimitse 044 765 0613, niin sovitaan tarkemmin.

Tarinoista voimaa -hanke pyrkii parantamaan vammaisten korkeakouluopiskelijoiden mahdollisuuksia siirtyä työelämään. Lähtökohtana ovat yksilöiden omat intressit ja osaaminen. Hankkeen toteuttavat yhteistyössä Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämispalvelut HY+, Kynnys ry, Invalidiliitto ja Hämeen ammattikorkeakoulu. Mukana kehittämistyössä ovat myös mm. Näkövammaisten liitto ry, Turun yliopisto ja Vammaisten lasten ja nuorten tukisäätiö (Vamlas). Hanketta rahoittavat Euroopan sosiaalirahasto ja Suomen opetus- ja kulttuuriministeriö.

Lue lisää Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämispalvelut HY+ -sivuilta >>