Ylhäältä otetussa kuvassa näkyy paljon messuvieraita osastoja kiertämässä.
5.11.2019
Invalidiliitto on järjestänyt Expomark Oy:n kanssa Apuvälinemessuja on kolmenkymmenen vuoden ajan, joka toinen vuosi. Jälleen on nähtävillä alan uusinta uutta ja upea kattaus todella monipuolista ohjelmaa.

Invalidiliiton löydät osastolta 104 heti pääsisäänkäynnin jälkeen. Osastolla tapaat mm. esteettömyyden, yhdistystoiminnan ja vaikuttamisen asiantuntijoitamme, näet avustajakoiria sekä tutustut liiton uuteen Sopivaa työtä kaikille -kampanjaan. Perjantaina klo 12 - 14 paikalla on myös entinen Aamulypsyn juontaja Juha ”Peris” Perälä kertomassa nuorten työllistymisestä ja heti sen jälkeen Osku Timonen ja Pinja Eskola kertovat kokemuksiaan Ihan sama? -podcastin tekemisestä. Oskun ja Pinjan tapaat osastollamme myös lauantaina klo 12.45 - 13.15.

Invalidiliiton TuleApu-hanke järjestää maksuttoman seminaarin ”Apuvälineen käyttäjän tule-terveys tuetaanko sitä? torstaina klo 13 - 16.45 Tähtien salissa. Järjestämme päivittäin myös useita tietoiskuja, joiden aiheina ovat mm. apuvälinepalveluiden toimivuus, vammaisten yrittäjien kokemukset ja miten voi saada lisää iloa ja hyötyä apuvälineistä. Avustajakoirat esittelevät taitojaan opaskoirien kanssa joka päivä ohjelma-areenalla.

Perjantaina on tiedossa mielenkiintoinen keskustelu kehopositiivisuudesta, jossa toimittaja Jenny Lehtisen haastateltavina ovat Marja Pihnala, Osku Timonen, Milla Ilonen ja Anna Giss.

Messuilla on uutuutena mukana robotiikan ja esteettömän matkailun teemat sekä OsalliSEKSI-kortteli. Eikä kannata tietenkään unohtaa Liiku ja avusta oikein -esityksiä Apuvälineradalla ja elämyksellistä Liikuntamaata.

Nähdään messuilla!

PS. Esteetön Suomi -palkinto julkistetaan torstaina avajaisten yhteydessä klo 11.30 - 12.00.

Lue lisää Apuväline-messuista >>