Tietokoneen ruudulla näkyy erilaisia apuvälineitä.

Uusia webinaareja apuvälineistä sekä hyvinvoinnista

24.2.2020
Oletko harkinnut liikkumisen apuvälineen käyttöönottamista? Tiedätkö, mitä asioita apuvälineiden tarpeen arvioinnissa on huomioitava, että saat käyttöösi toimivan apuvälineen? Entä miten edistät omaa hyvinvointiasi arjen pienillä teoilla? Webinaareista saat hyödyllisiä vinkkejä, on sinulla liikkumisen apuväline jo käytössäsi tai vasta harkinnassa.

Invalidiliitto esittää aiheisiin liittyen kolme uutta webinaaria maaliskuussa. Valitse itseäsi kiinnostavat aiheet tai katso vaikka ne kaikki. Voit osallistua live-webinaareihin tai katsoa webinaaritallenteet itsellesi sopivana ajankohtana. Ilmoittaudu mukaan!

Ke 4.3. klo 15–16: Miksi liikkumisen apuväline on tärkeää ottaa käyttöön ajoissa?
Hankesuunnittelija Hanna Solja, TuleApu-hanke, Invalidiliitto ry

Liikkumisen apuvälineen tarkoitus on lisätä käyttäjänsä toimintakykyä eikä leimata häntä. Leimaantumisen pelko on kuitenkin usein niin suuri, että rollaattori tai kävelykeppi jää nurkkaan sen tarjoamasta arjen helpotuksesta huolimatta. Liikkumisen apuväline olisi tärkeää ottaa käyttöön ajoissa ja webinaarista saat vastuksen kysymykseen miksi.

Ke 11.3. klo 15–16: Vinkkejä terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen
Hankevastaava Maarit Honkasola, TuleApu-hanke, Invalidiliitto ry

Omahoidon merkitys terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä kasvaa koko ajan, mutta mitä minä itse voin tehdä asian eteen? Tarjolla mm. ravitsemukseen, liikkumiseen ja uneen liittyviä vinkkejä, joiden avulla vaikuttaa arkeen ja samalla edistää omaa terveyttä ja hyvinvointia.

Ke 25.3. klo 15–16: Miten varmistan käyttööni toimivan apuvälineen?
Sosiaali- ja terveyspoliittinen asiantuntija Riitta Saksanen, Invalidiliitto ry sekä  liikunnanohjaaja, vertaiskuntouttaja Markku Poikela, Validia Oy

Toimivat apuvälineet ovat välttämättömiä vammaisen henkilön itsenäisyydelle, yhdenvertaisuudelle ja osallisuudelle. Apuvälineet tukevat myös liikkumisen esteettömyyden tavoitetta. Apuvälineiden tarpeen arvioinnissa keskeisinä asioina tulee huomioida käyttäjän toimintakyky, yksilölliset tarpeet, toimintaympäristö sekä apuvälineen oikea-aikainen saatavuus.

Ilmoittautumiset viimeistään webinaaria edeltävään maanantaihin mennessä >>