kuva jossa kämmenellä ihmishahmoja

Vaikuta harvinaisena -koulutuskiertue jatkuu taas

15.10.2020
Invalidiliiton Harvinaiset-yksikkö järjestää tänä vuonna kaikilla yliopistosairaalapaikkakunnilla koulutuskiertueen, joka keskittyy asiakasosallisuuteen. Tilaisuudet on tarkoitettu kyseisen sairaanhoitopiirin alueella asuville harvinaissairaille ja heidän läheisilleen sekä muilla asiasta kiinnostuneille. Syksyllä järjestetään Kuopion, Tampereen ja Turun tilaisuudet.

Kiertueella käsitellään osallisuutta, vaikuttamismahdollisuuksia ja ajankohtaisia harvinaisasioita. Päivän aikana kuullaan, miten ja millaisin keinoin voi vaikuttaa niin omiin kuin muiden palveluihin esimerkiksi asiakasraatien toimintaan osallistumalla. Puhujina on muun muassa harvinaissairauksien yksikön lääkäri ja sairaanhoitaja, muita asiantuntijoita sekä kokemustoimijoita. Kiertue toteutetaan vuorovaikutteisesti eli yleisö pääsee osallistumaan päivän kulkuun käytössä olevan vuorovaikutustyökalun avulla.

Ilmoittaudu mukaan oman sairaanhoitopiirisi tilaisuuteen

Kuopion KYS-alueen tilaisuus torstaina 29.10.2020 joko etäyhteyden kautta tai Scandic -hotellissa, Satamakatu 1. Voit seurata koulutusta etäyhteyden kautta.

Tampereen TAYS-alueen tilaisuus perjantaina 6.11.2020 joko etäyhteyden kautta tai Scandic City -hotellissa, Hämeenkatu 1. Ilmoittaudu mukaan Tampereen tilaisuuteen 29.10. mennessä.

Turun TYKS-alueen tilaisuus tiistaina 17.11.2020 etäyhteyden kautta. Ilmoittaudu mukaan TYKS-alueen tilaisuuteen 13.11. mennessä.

Koulutustilaisuuksien tavoitteena on lisätä harvinaissairaiden valmiuksia vaikuttaa omiin palveluihinsa ja hoitoonsa sekä parantaa mahdollisuuksia toimia erilaisissa käyttäjänäkökulmaa hyödyntävissä kehittämistyöryhmissä. Tilaisuudet ovat oivallinen paikka verkostoitua ja jakaa kokemuksia.

Lisätietoa Kuopion ja Turun tilaisuudesta Jenni Kuuselalta 0447650410 tai jenni.kuusela@invalidiliitto.fi.

Lisätietoa Tampereen tilaisuudesta Tanja Lehtimäeltä 040 7281737 tai tanja.lehtimaki@invalidiliitto.fi.