Pöydällä kannettava tietokone, teemuki, vihko ja kynä. Käyttäjästä näkyvissä käsivarsi jossa kello, villatakkia ja sinistä puseroa. Kuvituskuva.
8.5.2019
Toukokuun 2. päivänä 2019 perustettiin Suomen vammaisyrittäjät ry – VamY.

Oma yhdistys päätettiin perustaa, koska vammaisyrittäjät kokevat usein olevansa yksin, vaikka yrittäjinä he ovat samanlaisia yrittäjiä kuin muutkin. Jokaisella on oma motivaationsa yrittäjyyteen, oma taustansa ja tarinansa, joiden kautta yrittäjyys on alkanut. Yritysaloja on monenlaisia ja yritysten koot vaihtelevat yhden ihmisen yrityksistä aina useampia työllistäviin yrittäjiin.

Vammaisten yrittäjien yhdistyksen jäsenillä kuohuviinilasit käsissä.

Yhdistyksen tavoitteena on tukea vammaisia yrittäjiä ja parantaa heidän toimintamahdollisuuksiaan. Vammaiset yrittäjät, kuten yrittäjät yleensäkin, tarvitsevat verkostoja ja toisten yrittäjien tukea. Aloittavat yrittäjät hyötyvät kokeneempien yrittäjien vinkeistä. Yrittäjä jää helposti yhteiskunnan jalkoihin, eikä kaikilla ole aikaa pysähtyä huomaamaan erilaisten yrittäjien vahvuuksia.

– Yrittäjinä olemme ammattitaitoisia ja luotettavia kumppaneita, sanoo yhdistyksen puheenjohtaja Tero Kokko.

Suomen vammaisyrittäjät ry – VamY

• toimii vammaisyrittäjien, yrittäjäyhdistysten ja kuntien sekä muiden yhdistysten toimintaa tukevien yhteisöjen välisenä yhteistyöelimenä
  • edistää vammaisyrittäjien osallisuutta yhteiskunnassa
  • toimii yhteistyössä vammaisyrittäjien, yrittäjäyhdistysten, julkisyhteisöjen sekä muiden yritystoimintaa tukevien tahojen kanssa
  • edistää vammaisyrittäjyyttä yhtenä työllistymisen muotona.

Lisätietoja:
Yhdistyksen puheenjohtaja, Tero Kokko pj@vamy.fi 040 5594 739, www.vamy.fi
Yritystä!-hanke, hankepäällikkö Sinikka Winqvist sinikka.winqvist@invalidiliitto.fi 044 7650 633