20.10.2017
Validia Kuntoutus ja Verve ovat sopineet liikkeenluovutuksesta, jolla Validia Kuntoutuksen viiden kuntoutusyksikön liiketoiminta siirtyy Verven omistukseen 1.1.2018. Ostetut yksiköt ovat kuntoutuskeskus Lahdessa sekä avopalveluyksiköt Turussa, Tampereella, Porissa ja Järvenpäässä.

– Yksiköt jatkavat toimintaansa osana Verven palveluvalikoimaa. Kaupan myötä palvelutarjontamme vahvistuu nyt erityisesti Etelä-Suomessa ja terapiapalveluissa, kertoo Verven toimitusjohtaja Hannu Ronkainen.

– Invalidiliiton mielestä on hyvä, että Suomeen muodostuu kattava kuntoutuksen osaaja tukemaan ihmisten kuntoutumista, toteaa Invalidiliiton pääjohtaja Petri Pohjonen.

Validian yksiköt tarjoavat monipuolisia kuntoutuspalveluja

Validia Kuntoutus Lahti tarjoaa erityisesti nuorille ja perheille sopeutumisvalmennusta ja vaikeasti vammaisten ja harvinaisiin vamma- ja sairausryhmiin kuuluvien kuntoutusta. Avopalveluyksiköt tuottavat monipuolisesti eri terapiamuotoja sekä kuntoutusta yksilöllisesti ja ryhmässä. Liikevaihtoa näissä yksiköissä oli vuonna 2016 noin 4 miljoonaa euroa ja henkilöstöä 60 henkilöä. Nämä siirtyvät vanhoina työntekijöinä Verveen.

– Uskomme, että Vervellä on aidosti mahdollisuus kehittää näiden yksiköiden toimintaa entistä vahvemmaksi, toteaa Validia Kuntoutuksen toimitusjohtaja Kristiina Silver

Kauppaan ei sisälly Validia Kuntoutuksen Helsingin toimipaikka. Validia Kuntoutus jatkaa Helsingissä erityisosaamisenaan aivo- ja selkäydinvaurioiden sekä muiden neurologisten tai harvinaisten sairauksien kuntouttaminen tukenaan mm. teknologiaa hyödyntävä kuntoutusympäristö ja vertaiskuntouttajat.

Yhteiskuntavastuullinen yritys

Verve on täysin kotimainen yritys, joka on keskittynyt kuntoutukseen. Sen omistavat Kuntoutuskeskus Kankaanpää ja Punkaharjulla sijaitseva Kruunupuisto, joiden taustalla ovat kotimaiset omistajat Kuntoutussairaalasäätiö Kankaanpää ja Punkaharjun kuntoutussairaalasäätiö. Säätiöiden toiminnan tarkoitus on kuntoutuksen kehittäminen, minkä vuoksi yrityksen tuotot pysyvät yrityksessä ja niillä kehitetään nimenomaan kuntoutustoimintaa.

–  Kuntoutuksen kenttä koostuu pienistä ja paikallisista toimijoista, joilla ei useinkaan ole riittäviä resursseja palvelujen kehittämiseen. Isompi koko antaa tähän paremmat mahdollisuudet. Tulevaisuudessa palvelut viedään entistä useammin kotiin. Tämä edellyttää myös meiltä teknologian parempaa hyödyntämistä palvelujen tuottamisessa ja yhteydenpidossa asiakkaaseen, sanoo Verven toimitusjohtaja Hannu Ronkainen.

Lisätietoa:
Hannu Ronkainen, toimitusjohtaja, KK-Verve Oy, p. 050 559 4797, hannu.ronkainen(at)verve.fi
Kristiina Silver, toimitusjohtaja, Invalidiliiton Kuntoutus Oy, p. 040 705 3916, kristiina.silver(at)validia.fi