30.4.2018
Vietämme Helppo liikkua -viikkoa tänä keväänä Invalidiliiton 80-vuotisjuhlavuoden merkeissä, sillä juhlavuoden teemana on esteettömyys ja yhdenvertaisuus.

"Esteettömyys kuuluu kaikille" -teemaa tuomme esille Helppo liikkua -viikolla toukokuussa 14.–20. toukokuuta ja Esteettömyyspäivänä 17. toukokuuta. Tänä vuonna tuomme esteettömyyttä ja saavutettavuutta vahvasti esiin paikallisesti ja mukana ovat niin Invalidiliiton jäsenyhdistykset kuin muut vammaisjärjestöt.

Helppo liikkua -viikolla on tarjolla runsaasti muun muassa webinaareja. Kaikille avoimet, maksuttomat webinaarit tarjoavat näkökulmia esteettömyyteen ja saavutettavuuteen. Webinaareihin pitää ilmoittautua etukäteen. Näin saat sähköpostiisi linkin, jotta pääset osallistumaan webinaariin.

Webinaari esteettömyysasetuksesta

Keskiviikkona 16.5. klo 15–16 uudesta esteettömyysasetuksesta webinaarin pitää Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKEn esteettömyysasiantuntija Satu Wäre-Åkerblom. Osallistu webinaariin, niin kuulet esteettömyysasetuksen mukanaan tuomat oleelliset muutokset ja voit esittää kysymyksiä uuden asetuksen soveltamisesta. Lue lisää ja ilmoittaudu 11.5. mennessä webinaariin >>

Esteettömyyspäivän webinaarit

Webinaarit alkavat tasatunnein. Ne koostuvat noin 30 minuutin mittaisista puheenvuoroista, joiden jälkeen on 15 minuuttia aikaa kysymyksille ja kommenteille. Osallistujat voivat lähettää puheenvuoron pitäjälle kysymyksiä ja kommentteja chatin kautta.

torstai 17.5 klo 13 Esteetön ympäristö ja saavutettavat palvelut, vastaava esteettömyysasiantuntija Marika Nordlund, Invalidiliitto.

torstai 17.5 klo 14 Kognitiivinen esteettömyys muistisairaan näkökulmasta, asiantuntija Anita Pohjanvuori, Muistiliitto.

torstai 17.5 klo 15 Esteetön matkailu Suomessa ja ulkomailla, esteettömän matkailun asiantuntija ja matkabloggaaja Sanna Kalmari.

Ilmoittaudu webinaareihin 11.5. mennessä täällä >>