10.11.2016
Invalidiliitto ja ensi vuoden aikana yhdistyvät rahapeliyhtiöt – Veikkaus, Raha-automaattiyhdistys ja Fintoto – pelaavat tänään leikkimielisen salibandyottelun Validia Kuntoutus Helsingissä. Lisähaasteen otteluun tuo se, että salibandya pelataan pyörätuoleilla.

23.5.2016

Ottelussa pelaa kolme joukkuetta, joista yksi on tapahtuman kutsujana toimineen Invalidiliiton oma joukkue. Kaksi muuta joukkuetta muodostetaan rahapeliyhtiöiden johtoryhmien jäsenistä.

– Rahapeliyhtiöiden toimiva johto on tärkeä yhteistyökumppanimme. Halusimme luoda heille tilaisuuden kokeilla pyörätuolia aidossa ympäristössä ja huomata, että liikunnan iloa voi kokea vaikka liikkuisi pyörätuolillakin, kertoo Invalidiliiton pääjohtaja Petri Pohjonen.

Validia Kuntoutus Helsinki, jossa turnaus pelataan, on Invalidiliiton omistama kuntoutuskeskus. Se tarjoaa kuntoutuspalveluita henkilöille, joilla on sairauden tai vamman aiheuttama aivo- tai selkäydinvaurio tai muu neurologinen sairaus.