kuva Eeva Termosesta

Eeva Termonen, Noormarkku

Diagnoosi: CP-vamma/ Celebral-Palsy

Olen vuonna 1992 syntynyt nainen Porin Noormarkusta. Olen vuoden 2015 alusta asunut  itsenäisesti vuokralla rivitaloasunnossa, johon tehty minulle tarpeelliset asunnonmuutostyöt. Minulla on tarvittaessa käytössä henkilökohtainen avustaja. Avustajaa minulla on madollisuus käyttää enintään 40 / tuntia kuukaudessa. Sain työkyvyttömyyseläkepäätöksen helmikuussa 2017. Sitä kautta aktivoiduin myös kokemuskouluttajana. Haluan lisätä ihmisten tietoisuutta vammaisuutta kohtaan omalla esimerkilläni.

Luennoin seuraavista aiheista:
- Integroitu opiskelu/ opiskelu erityiskoulussa
- Monitasokirurginen leikkaus, toipuminen sen vaikutuksen itsenäiseen elämään
- Itsenäinen asuminen
- Henkilökohtaisen avustajan käyttäminen ja avustajan työnantajana toiminen
- Työelämän haasteet vammaisena
- Työkyvyttömyyseläkkeelle jääminen nuorena

Kokemustoimijuus | kokemusasiantuntijuus

Kokemustoimijatoiminnassa hyödynnetään kokemustietoa eri alojen opetuksessa tai ammattilaisten täydennyskoulutuksessa. Yhä useammin kokemustoimijat osallistuvat myös sosiaali- ja terveysalalla palveluiden suunnitteluun ja kehittämiseen. He voivat olla mukana esimerkiksi työryhmissä, jossa kehitetään hoitopolkuja tai arvioidaan palveluja.

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.