Invalidiliiton kuntoutusasiantuntija Hannu Kapanen.
Toimin kuntoutusasiantuntijana Invalidiliitossa.

Reilut 30 vuotta olen toiminut erilaisissa kuntoutukseen liittyvissä tehtävissä terveydenhuollon eri sektoreilla. Tehtäväalueisiini kuuluvat kaksi mielenkiintoista kuntoutuksen palveluamme: sopeutumista tukevat kurssimme ja avustajakoirat.

Vastaan meidän sopeutumista tukevista kursseistamme,  suunnittelusta niiden arviointiin ja kehittämiseen.  Onnekseni voin myös osallistua varsinaiseen kurssityöhön, varsinkin pari -ja perhekursseille.  Näiden lisäksi meillä on myös teemallisia kursseja. Kurssimme ovat tarkoitettuja fyysisesti toimintarajoitteisille henkilöille ja heidän läheisilleen. Visionamme on: Eväitä kokonaiseen elämään.

Avustajakoiratoiminnassa toimin tiimin esimiehenä ja tehtäväni painottuvat käytännön arkityön johtamiseen sekä yleisemmin toiminnan suunnitteluun ja kehittämiseen sekä yhteydenpitoon verkostojen kanssa. Käytännön asiakastyöstä huolehtii osaava tiimimme ja minä pääsen tapaamaan asiakkaitamme useimmiten avustajakoiraa hakevien alkukartoituksessa.