Yhdenvertaisuus

Suomi 100

Invalidiliiton yksi vuoden 2017 painopisteistä on ”Yhdenvertainen ja esteetön Suomi – Suomi 100 vuotta”.

KOHTI YHDENVERTAISTA JA ESTEETÖNTÄ SUOMEA

Invalidiliiton Apuvälinemessujen seminaari pidetään 9.11.2017 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa

Invalidiliiton kehitysyhteistyö mukana Maailma kylässä -festivaalilla

Invalidiliiton kehitysyhteistyö osallistuu Maalima kylässä -festivaalille Helsingin Kaisaniemessä 27. -28.5.2017.

Lue lisää tästä

Toiminta Etiopiassa

Etiopialainen kumppanijärjestömme DDI (Disability Development Initiative) on vammaisten henkilöiden itse perustama yhdistys ja sen tavoitteena on edistää liikuntavammaisten henkilöiden itsenäistä asemaa Etiopian pääkaupungissa Addis Abebassa.

Invalidiliitto koulutti esteettömyys-kartoittajia Addis Abebassa Etiopiassa

Ympäristön esteellisyys ja koulutusmahdollisuuksien sekä työn puute tuottavat haasteita liikuntavammaisille Etiopiassa.

Invalidiliiton kuntavaalitavoitteet 2017

Invalidiliiton kuntavaalitavoitteet nostavat esiin viisi tärkeintä asiaa vammaisen kuntalaisen näkökulmasta. Laadukkaat palvelut, esteettömyys ja yhdenvertaisuus sekä paikallisten yhdistysten hyvät toimintaedellytykset ovat hyödyksi kaikille, ja erityisesti vammaisille kuntalaisille.

Lue lisää kuntavaalitavoitteista

Esteetön toimitalo

Invalidiliiton keskustoimisto sijaitsee Helsingissä Mannerheimintien varrella. Talo on Invalidiliiton rakennuttama ja nimensä mukaisesti se toimii esimerkkinä esteettömästä toimistoarkkitehtuurista. Vuonna 2008 käyttöön otetussa talossa on monia esteettömyyden kannalta olennaisia ratkaisuja.

Organisaatio

Invalidiliitto on fyysisesti vammaisten ihmisten valtakunnallinen vaikuttamisen ja palvelutoiminnan monialajärjestö.

Vammaispolitiikka

Vaikuttamisen tavoitteena on kehittää ja turvata erityisesti eri tavoin fyysisesti vammaisten ihmisten arjessa palveluita ja tukitoimia. Ne liittyvät usein avustamiseen, asumiseen, liikkumiseen ja omannäköisen elämän kokonaisuuteen.

Tilauskoulutukset yhdistyksille

Koulutuskalenterissa olevien koulutusten lisäksi yhdistys tai lähiyhdistykset yhdessä voivat tilata kursseja omalle paikkakunnalleen. Kursseja myös räätälöidään tarpeen mukaan.

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää toimintakyvyltään erilaisten ja fyysisesti vammaisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.

Tänä vuonna perehdytämme jäsenistöä ja muita kiinnostuneita erityisesti sosiaali- ja terveydenhuollon uudistukseen (sote-uudistus). Invalidiliiton sote-kiertue jalkautuu jokaiseen 18 maakuntaan. Koulutuskalenterista näet kiertueen ajat ja paikat.

Lue lisää järjestökoulutuksesta

Toiminta Sambiassa

Vuoden 2016 alusta alkaneessa D&I-hankkeessa (ZNAPD Programme for Democracy and Inclusion) keskeisiä tavoitteita ja sisältöjä ovat esimerkiksi vuohipankkitoiminta sekä vammaisten naisten ja nuorten tukeminen.

Kehitysyhteistyö

Olemme on osa maailmanlaajuista vammaisten ihmisten liikettä, jonka päämääränä on vammaisten ihmisten ihmisoikeuksien toteutuminen ja yhdenvertaisten mahdollisuuksien saavuttaminen Suomessa ja muualla maailmassa.

Työllistymisen tukeminen

Tarjoamme ohjausta, neuvontaa ja tukea vammaisten ja pitkäaikaissairaiden henkilöiden työllistymiseen, työelämässä pysymiseen ja yrittämiseen liittyvissä asioissa. Neuvomme työntekijöitä, työnhakijoita, työnantajia ja yrittäjiksi aikovia.

Lue lisää tästä