15.9.2017
Apuväline 2017 -tapahtuman yhteydessä jaetaan tunnustuspalkinto, jolla halutaan huomioida vammaisten yhdenvertaisuuden hyväksi työtä tekeviä tahoja. Palkinto voidaan myöntää taholle tai henkilölle, joka on edistänyt vammaisten yhdenvertaisuutta toiminnallaan tai ratkaisullaan.

Yleisö ehdottaa palkinnon saajia, raati valitsee voittajat. Kolme tahoa palkitaan rahastipendillä, yhteisarvoltaan 3000 euroa.

Osallistuminen

Yleisöltä kerätään ehdotuksia 15.9.-15.10.2017. Tunnustuspalkinnot jaetaan to 9.11. Apuväline-tapahtuman avajaisten päätteeksi. Kuka tahansa voi ehdottaa palkinnon saajaa. Ehdotuksessa tulee olla:

1.   Palkittava henkilö / taho

2.   Lyhyt perustelu, esim. teko, minkä johdosta palkintoa hänelle ehdotetaan (max 800 merkkiä)

Linkki lomakkeelle, ehdota arvostamaasi tahoa >>

Palkinnot

Palkintosumman 3000 euroa lahjoittaa Suomen Messusäätiö. Palkinto jaetaan kolmelle ehdotukselle.

Ehdotuksia lähettäneiden kesken arvotaan Apuväline-tapahtuman pääsylippuja ja T-paitoja sekä kahden lahjalipun settejä Messukeskukseen.

Arvosteluperusteet

Ehdotus voi olla merkityksellinen tietylle ryhmälle tai sillä voi olla laajempi vaikutus. Esimerkiksi henkilö tai taho voi olla tehnyt merkittävää työtä vammaisten yhdenvertaisuuden puolesta tai taho on voinut kehittää ratkaisun tai toimintamallin, mikä edistää yhdenvertaisuutta ja mahdollisuuksia hyvin käytännön läheisestikin. Tunnustus halutaan antaa esimerkillisestä työstä tai ratkaisusta, joka kannustaa muita tai antaa jopa malleja toimintaan.