Sivulle on koottu videoita erilaisten automaattien käytöstä. Jokaisen videon jälkeen on kuvailuteksti videosta.

Lipunmyyntiautomaatin korkeus (0:45)

Kuvailu: Lipunmyyntiautomaatin korkeus
Alussa näkyy logo, jossa on teksti: ESKE, Invalidiliiton Esteettömyyskeskus. Seuraavaksi näkyy teksti: Lipunmyyntiautomaatin korkeus. Lyhytkasvuinen nainen kävelee kadulla ja menee lipunmyyntiautomaatille.  Automaatti on korkea, ja hän yrittää hyppimällä ylettää laittamaan kolikon automaattiin. Kolikko putoaa maahan ja vierii kauemmas, mutta nainen poimii sen maasta. Seuraavaksi nainen kävelee asemahallissa olevan, matalalle sijoitetun lipunmyyntiautomaatin luo, ja saa ostettua lipun helposti. Videon lopussa on logo: ESKE, Invalidiliiton Esteettömyyskeskus sekä teksti www.esteeton.fi ja www.hel.fi/helsinkikaikille.

Lipunmyynnin avustuspainike (0:52)

Kuvailu: Lipunmyynnin avustuspainike
Alussa näkyy logo, jossa on teksti: ESKE, Invalidiliiton Esteettömyyskeskus. Seuraavaksi näkyy teksti: Lipunmyynnin avustuspainike. Näkövammainen nainen kävelee sisään asiakaspalvelutilaan. Ovet aukeavat automaattisesti.  Maassa on automaatille ohjaava opastava raita, jota nainen tunnustelee valkoisella kepillä. Nainen tunnustelee automaattia ja huomaa sen alapuolella olevan pistekirjoituksen ja avustuspainikkeen. Hän painaa avustuspainiketta. Kuuluu merkkiääni, ja hetken kuluttua kuuluu asiakaspalvelijan ääni: Hyvää päivää… Videon lopussa on logo: ESKE, Invalidiliiton Esteettömyyskeskus sekä teksti www.esteeton.fi ja www.hel.fi/helsinkikaikille.

Esteetön pullonpalautusautomaatti (0:48)

Kuvailu: Esteetön pullonpalautusautomaatti
Alussa näkyy logo, jossa on teksti: ESKE, Invalidiliiton Esteettömyyskeskus. Seuraavaksi näkyy teksti: Esteetön pullonpalautusautomaatti. Nainen kelaa pyörätuolillaan ostoskeskuksen käytävällä esteettömän pullonpalautusautomaatin luo. Automaatti on sijoitettu matalalle ja sen alla on riittävästi vapaata jalkatilaa, joten automaatin ääreen pääsee myös pyörätuolilla. Nainen ottaa sylissään olevasta kassista tyhjän pullon ja laittaa sen automaattiin. Viereisessä kuvassa näkyy, miten pieni poika ylettää itse palauttamaan pullon samalla automaatilla. Videon lopussa on logo: ESKE, Invalidiliiton Esteettömyyskeskus sekä tekstit www.esteeton.fi ja www.hel.fi/helsinkikaikille.

Pankkiautomaatin käyttö 0:35

Kuvailu: Pankkiautomaatin käyttö
Alussa näkyy logo, jossa on teksti: ESKE, Invalidiliiton Esteettömyyskeskus. Seuraavaksi näkyy teksti: Pankkiautomaatin käyttö. Lyhytkasvuinen nainen kävelee lompakko kädessään pankkiautomaatille. Automaatti on tavallinen Otto-automaatti ulkona, rakennuksen seinässä. Nainen nousee varpailleen ja yrittää ulottua laittamaan pankkikorttia laitteessa olevaan aukkoon, mutta ei ulotu vaan lähtee kävelemään pois. Seuraavaksi nainen kävelee lompakko kädessään toiselle, esteettömälle Otto-automaatille. Automaatti on ulkona rakennuksen seinässä, ja matalalle sijoitettu. Hän laittaa kortin aukkoon, näppäilee tunnusluvun, laittaa automaatista nostamansa rahat lompakkoon ja lähtee pois. Videon lopussa on logo: ESKE, Invalidiliiton Esteettömyyskeskus sekä teksti www.esteeton.fi. Videossa ei ole ääntä.

Takaisin ESKEn videot sivulle.