Kuvituskuva.
Invalidilitto tarjoaa yrityksille ja yhteisöille erilaisia palveluja, kuten kokemustoimijoita ja Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkkiä.

Kokemustoimijat mukaan palveluiden suunnitteluun ja kehittämiseen

Invalidiliitto on kouluttanut yksin ja yhdessä Kokemustoimintaverkoston kanssa nelisenkymmentä kokemustoimijaa eri puolelle Suomea. Kokemustoimija on tehtäväänsä koulutettu vammainen, pitkäaikaissairas tai heidän läheisensä, joka välittää kokemustietoa erityisesti sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille ja opiskelijoille. Kokemustietoa hyödynnetään eri alojen opetuksessa sekä enenevässä määrin palveluiden suunnittelussa, arvioinnissa ja kehittämisessä.

Onko sinun työ- tai muussa yhteisössäsi käyttöä kokemustoimijalle? Tarvitsetko kokemustietoa palveluiden kehittämiseen? Ota yhteyttä Invalidiliiton koulutussuunnittelija Auli Tynkkyseen, auli.tynkkynen@invalidiliitto.fi, p. 040 7788 690.

Lue lisää kokemustiedostoa ja löydä kokemustoimija läheltäsi.

Esteetöntä asiointia ja saavutettavia palveluita

Esteetön asiointi ja saavutettavat palvelut kuuluvat kaikille! Invalidiliitto haluaa kannustaa yrityksiä, yrittäjiä ja muita palveluntarjoajia kehittämään toimintaansa, jotta kaikki asiakkaat saisivat yhdenvertaista palvelua.

Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkki on osoitus halusta kehittää toimitilojen, palvelun ja tuotteiden esteettömyyttä ja saavutettavuutta. YPK-merkki on kehitetty yksityisen ja julkisen sektorin toimijoiden yhdenvertaisuuden edistämisen työvälineeksi. Lue lisää YPK-merkistä.

Lisätietoa: Johanna Hätönen, esteettömyysasiantuntija, johanna.hatonen@invalidiliitto.fi