• Virpi Sourunjärvi
    Virpi Sourunjärvi, omaishoitaja, yrittäjä

Elämänmittainen kokemus vammaisten henkilöiden lähiomaisena.
    Kuopion Invalidit Ry:n hallituksen jäsen.
    Kuopion Invalidit Ry:n Edunvalvontaryhmän puheenjohtaja.
    Työkokemus vammaisten henkilöiden parissa.
    Kahden erityistä tukea tarvitsevan nuoren äiti sekä toisen heistä, monivammaisen, omaishoitaja.

• Markku Korpinen
    Markku Korpinen, eläkeläinen, johtava ohjaaja

Olen koulutukseltani kehitysvammahoitaja, erikoistunut ohjaajaksi ja toiminut suojatyökeskuksessa invalidien ja kehitysvammaisten ohjaustyössä sekä hoitajana eri laitoksissa. Minulta löytyy kokemusta myös sosiaali- ja terveyslautakunnasta, vammaisneuvostosta ja monista muista järjestöistä, jotka ovat vammaisia lähellä. Olen Siun soten valtuuston varajäsen sekä hyvinvointilautakunnan varajäsen. Harrastan musiikkia monin eri tavoin.

• Osku Timonen
    Osku Timonen, yhteisöpedagogi (AMK), vapaaehtoistyön koordinaattori

Hei kaikille! Asetun ehdolle toiselle nelivuotiskaudelle Invalidiliiton liittovaltuustoon. Liittovaltuusto käyttää Invalidiliiton korkeinta päätösvaltaa ja haluan olla mukana vaikuttamassa ja kehittämässä liiton toimintaa myös jatkossa! Ensimmäisellä kaudella toin aktiivisesti esille mm. vammaisten kuntoutuksen turvaamista, työllistymisen edistämistä ja kokemustoiminnan merkitystä päätöksenteossa sekä palveluiden kehittämisessä. Liiton toiminnassa olen ollut mukana 13 vuotta!

Äänestä nro 22!

• Jaana Tolvanen
    Jaana Tolvanen, yo-julkishallinnon merkonomi

Toimin kolmatta kautta Joensuun Seudun Invalidit ry:n puheenjohtajana. Osallistun aktiivisesti yhdistyksemme toimintaan ja tapaan yhdistyksemme jäseniä viikottain. Yhdistyksemme jäsenet ja vammaisuuteen liittyvät asiat ovat lähellä sydäntäni. Minulla on vankka kokemus paikallisyhdistyksessä toimimisesta. Olen valmis laajentamaan vaikuttamismahdollisuuksiani ja liittovaltuusto on oiva paikka siihen. Haluan parantaa tiedonkulkua Iiittovaltuustosta jäsenillemme.

• Pentti Hirvonen
    Pentti Hirvonen, sähkölaitosasentaja
  • Juha Koivunen
    Juha Koivunen, kiinteistötyöntekijä

Mikkelin Seudun Invalidit ry puheenjohtaja.

• kuvituskuva.
    Heikki Forssell, hovimestari, eläkeläinen
  • Hannu Ilonen
    Hannu Ilonen, merkonomi

Olen nykyisen valtuuston 1. varapuheenjohtaja. Kuljen pyörätuolilla. Olen naimisissa. Harrastan lenkkeilyä, sulkapalloa, keilausta ja tietokirjallisuutta. Ammattini on kirjanpitäjä ja tilin- ja toiminnantarkastaja. Intohimoni on esteettömyydessä, saavutettavuudessa ja tasa-arvossa. Toimin yhdistykseni varapj:na, Varkauden vammaisneuvostossa ja Invalidiliiton alueemme vaikuttajaryhmässä. Puhun myös englantia ja auttavaa ruotsia. Toivottavasti tapaamme tulevassa valtuustossa!

• Jenni Nissinen
    Itä-Suomen vaalipiiri
    Jenni Nissinen, sosionomi-opiskelija (AMK)

Olen Jenni Nissinen, 24-vuotias Iisalmelainen nuori nainen. Opiskelen sosionomiksi ja haluan toimia ihmisten hyvinvoinnin ja tasavertaisuuden hyväksi. Näen tärkeänä edistää jokaisen omia toiminnan ja vaikuttamisen mahdollisuuksia yhteiskunnassa. Minulla on paljon kokemusta esteettömyydestä ja sen merkityksestä.
    Haluan toimia erityisesti nuorten asioiden puolesta puhujana ja nuorten tarpeet huomioiden. Minulle tärkeää on vahvistaa nuorten osallistumista ja kuulluksi tulemista.

• Leena Korhonen
    Leena Korhonen, toiminnanjohtaja, eläkkeellä

Olen valmis jatkamaan Invalidiliiton valtuustossa. Koen erityisen tärkeänä, että jokaisella on oikeus saavutettaviin ja yhdenvertaisiin palveluihin ja että tarvittavat palvelut ovat yksilöllisiä, lähellä ja saavutettavissa. Valtuutettuna minulla on suora yhteys tuoda osaamista kunnan päätöksentekoon ja päinvastoin.

• Timo Petäjämäki
    Timo Petäjämäki, yrittäjä, eläkkeellä

Vammaisten vuoden1981otin tosissaan ja ryhdyin vammaiseksi. Rajoitteisten henkilöiden hyvinvointia olen parantanut lähes 40 vuotta Inva- ja muiden yhdistysten hallitusten kautta. Asun Mikkelissä ja minulla on kaksi aikuista lasta.
    Jäsenyydet: 1. Mikkelin Seudun Invalidit ry:n hallitus, 2. Vammaisneuvosto, 3. Kaupunkiympäristölautakunta 4. Esteryn hallitus, taloudenhoitaja, 5. ES Allergia, Iho ja Astma varapj. ja liittohallituksen varajäsen, 6. Akson ry hallitus, taloudenhoitaja 7. Hengitys ry

• Teuvo Toppinen
    Teuvo Toppinen, amk. insinööri, eläkeläinen

Valitkaa Itä-Suomen edustaja liittovaltuustoon. Olen osaava, tarmokas ja kokemuksellinen Ylä-Savon palvelujen kehittämisen puolestapuhuja. Työkokemus: ammatillinen opetus YSAO, vakuutusyhtiön vahinkotarkastaja, Ylä-Savoa rakentamassa, rakennustekniset palvelut, Iisalmen invalidit ry hallituksen jäsen. Asun maalla ja minulla on vaimo ja neljä lasta. Olen viittomakielinen. Harrastan nikkarointia, metsästystä, lenkkeilyä.