• Rauno Rajaniemi
    Rauno Rajaniemi, kehitysteknikko, eläkeläinen

Olen eläkkeellä oleva kehitysteknikko, liittovaltuuston jäsen ja ehdolla Raahen Seudun Invalideista Invalidiliiton liittovaltuuston edustajaksi myös seuraavalle nelivuotiskaudelle. Olen myös aikaisemmin toiminut liittovaltuustossa useiden vuosien ajan. Kuulun myös Liittovaltuuston menettelytapavaliokuntaan.
    Raahen Seudun Invalidien jäsen 46 vuotta, josta sihteerinä, rahastonhoitajana, sekä kirjanpitäjänä yli 30 vuotta.

• Johanna Nummela
    Johanna Nummela, eläkkeellä

Olen 48-vuotias teini-ikäisen nuoren äiti ja aktiivinen järjestötoimija Oulusta. Sairastuin jo lapsena invalidisoivaan reumaan ja nykyään olen eläkkeellä. Työurani tein toimistossa, yrittäjänä ja perhehoitajana. Esteettömyys, osallisuus ja yhdenvertaisuus ovat minulle tärkeitä teemoja ja niitä haluaisin olla työlläni edistämässä. Näen liittovaltuuston paikkana vaikuttaa meille vammaisille merkityksellisiin asioihin laajemmin ja se kiinnostaisi jatkumona tekemälleni paikallistason yhdistystyölle.

• Terttu Salmi
    Terttu Salmi, konetekninen piirtäjä, hotellivirkailija

Toimin Pudasjärven Invalidit ry:n sihteerinä neljättä toimikautta sekä vs. varapuheenjohtajana kuluvan vuoden ajan. Järjestötöitä olen tehnyt 16-vuotiaasta saakka. Haluan toimia linkkinä fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten henkilöiden sekä erilaisten apua ja ohjausta antavien järjestöjen välillä. Fyysisesti vammaisen henkilön yhdenvertaiset palvelut ja niiden saatavuus, itsenäisen elämän mahdollisuus ja talouden tasapainottaminen ovat asioita, joita haluan painottaa tulevaisuudessa.

• Jani Palola
    Jani Palola, tradenomi, eläkeläinen
  • Kaija Patronen
    Kaija Patronen, toimistosihteeri, eläkkeellä

Minulle on tärkeää erityisryhmien monipuoliset ja tasavertaiset palvelut. Pidän tärkeänä myös rakennetun ympäristön, esim. rakennusten ja katujen, sekä liikennevälineiden esteettömyyttä ja saavutettavuutta toimintarajoitteisten näkökulmasta. Sydäntä lähellä on yhdistys- ja vapaaehtoistoiminta.
    Toimin Kajaanin kaupungin vammaisneuvoston puheenjohtajana sekä eri vammaisjärjestöissä paikallistasolla, mm. Kainuun JANE:n toiminnassa.

• Liisa Pitkänen
    Liisa Pitkänen, eläkeläinen

Toimin Kuusamon Invalidit ry:n sihteerinä. Olen toiminut monenlaisissa yhdistyksissä ja niiden hallinnossa, joten yhdistystoiminta on minulla hyvin hallinnassa. Yhdistystoiminnalla on tärkeä tehtävä edistää ja parantaa edustamiensa ihmisten oloja ja asioita. Invalideissa haluan edistää ihmisten yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa sekä esteetöntä ympäristöä. Mielestäni invalideilla on yhdenvertainen oikeus työhön ja ansiotuloon, joten pitää entistä enemmän tukea jäljellä olevaa toimintakykyä.

• Lauri Louhivirta
    Lauri Louhivirta, diplomi-insinööri

Olen 55- vuotias eläkeläisdiplomi-insinööri Oulusta. Vammauduin 33 vuotta sitten ja liikun pyörätuolilla. Työskentelen omassa yrityksessä sekä vertaiskuntouttajana OYSin selkäydinvammakeskuksessa. Toimin myös vertaistukijana sekä esteettömyyskartoittajana. Tavoitteeni on edistää kansalaisten ja yritysten tasapuolista kohtelua sekä vammaisten osallisuutta ja asemaa yhteiskunnassa. Olen mukana eri järjestöissä, urheiluseuroissa ja politiikassa.

• Tuija Huusko
    Tuija Huusko, asiakaspalvelusihteeri, eläkkeellä

Olen Kuhmossa asuva eläkkeellä oleva asiakaspalvelusihteeri. Toimin Kuhmon Invalidien puheenjohtajana ja olen 1. kauden edustaja liittovaltuustossa. Harrastan käsitöitä, lukemista, yhdistystoimintaa mm. Martoissa sekä maalla mökillä puuhastelua. Perheeseeni kuuluu Joensuussa asuva poikani, miniäni ja mummulle niin rakas Adil, 6 kk.

• Arja Qvist
    Arja Qvist, eläkeläinen

Olen 60-vuotias yhdistysaktiivi. Työskentelin hallintopäällikkönä, josta jäin omaehtoiselle eläkkeelle. Perheeseeni kuuluu kaksi aikuista lasta. Toimin Haapajärven Invalidit ry:n sihteerinä ensimmäistä vuotta. Hallituksen jäsen olen ollut vuodesta 2019 asti. Liittovaltuuston toiminnasta sain kokemusta ollessani Hengitysliiton valtuustossa. Mottoni on: Mitä en tiedä, otan siitä selvää. Harrastajateatteri ReTéseen kuulumisen lisäksi teen sukututkimusta, luen ja harrastan karaokea.