• Sini Pasanen
    Sini Pasanen, lähihoitaja, eläkkeellä

Olen 28-vuotias eläkkeellä oleva lähihoitaja. Elämäni muuttui kerta heitolla 19-vuotiaana, kun heräsin yhtenä aamuna niin etteivät jalat ja kädet liikkuneet kunnolla. Siitä alkoi uudenlainen elämä pyörätuolia käyttäen. Tällä hetkellä olen mukana Jyväskylän Seudun Invalidien hallituksessa sekä toimin Selkäydinvammaiset Akson ry:n vertaisohjaajana Jyväskylän alueella. Nuoresta iästä huolimatta halu vaikuttamiseen on vain kasvanut vuosi vuodelta ja haluan omalta osaltani tuoda nuorta näkökulmaa esille.

• Timo Tukia
    Timo Tukia, maanviljelijä

Olen ehdolla toiselle kaudelle liittovaltuustoon. Yhtenä vahvuutenani pidän laajaa poliittista verkostoa, jonka olen saannut toimiessani kaksi kautta Mänttä-Vilppulan kaupunginhallituksen puheenjohtajana. Uskoisin, että joitakin muitakin vahvuuksia minulta löytyy hoitamaan tätä erittäin tärkeää tehtävää liittovaltuustossa.

• Kari Vuorenmaa
    Kari Vuorenmaa, RTV-teknikko

Olen Kari Vuorenmaa 64, Tampereen Atalassa asusteleva sinkku. Ammattikoulutukseltani olen radio- ja TV-teknikko. Tampereen Seudun Invalidit ry:n jäsen olen ollut vuodesta 1970. Hallituksessa yli kolmekymmentä vuotta, joista viimeiset vuodet (4) hallituksen pj. Liittovaltuustokausi 2017–2021 on ensimmäinen (Liittohal. jäsen 18.6.2021). Koen, että elämän mittainen tietämykseni esteettömyys- ja yhdenvertaisuus asioissa on hyödyksi tärkeän vaikuttajan Invalidiliiton asioiden eteenpäin viemisessä.

• Joe Rajala
    Joe Rajala, linja-autonkuljettaja

Tervehdys hyvät  Invalidiliiton jäsenet. Olen 63 vuotias sastamalalainen. Olen asettunut toiselle kaudelle ehdokkaaksi liiton vaaleihin. Kuluneen kauden olen toiminut mm. alueemme valtuutettujen koollekutsujana, sekä liiton valtuuston toisena varapuheenjohtajana viimeiset kaksi vuotta. Toimin yhdistykseni taloudenhoitajana sekä jäsenvastaavana. Oman yhdistyksen lisäksi olen Vammalan Invalidit ry:n ehdokkaana.

Käytä äänioikeutesi ja äänestä Sisä-Suomen alueen vaalipiirissä numeroa 5. KIITOS!

• Tiina Talso
    Tiina Talso, merkonomi, eläkeläinen

Olen 50-vuotias iloinen yhdistysaktiivi Äänekoskelta. Asun Suolahden taajamassa ja osallistun kaupungissani järjestötyöhön monissa vertaistuen yhdistyksissä. Kuulun Diabetesliittoon, Mielenterveysseura Ilonaan, Suolahden Työttömien yhdistykseen, vammaisneuvostoon, SRK:n vapaaehtoistyöhön ja Invalidiliittoon. Minusta Invalidiliiton liittovaltuusto saa asiantuntevan valtuutetun.

• kuvituskuva.
    Jaakkko Korhonen, eläkeläinen, keittiömestari
  • Emilia Mäkiranta
    Emilia Mäkiranta, matkailuvirkailija

Olen Emilia Mäkiranta 32, matkailuvirkailija, esteettömyyden kokemusasiantuntija, kouluttaja Tampereelta.  Haen liittovaltuustoon, sillä koen tärkeäksi nuorten aseman vahvistamisen vaikuttamistyön jatkuvuuden kannalta. Nuorten ääni, myönteinen asennemuutos, itsenäistä elämää tukevien palveluiden kehittäminen ja turvaaminen sekä esteettömyyden kokonaisvaltainen ymmärtäminen ovat kantavia teemoja, joihin haluan päästä vaikuttamaan.

• Aila Seppälä
    Aila Seppälä, eläkeläinen, piirtäjä

Olen 66-v naimisissa oleva tyttärenpojan mummu. Yhdistyksen hallituksessa olen ollut 11 v, joista nyt kolmatta vuotta varapj. Vlk:n vammaisneuvostossa olen ollut 8 vuotta, 4 vuotta pj:na ja jatkan pj:na edelleen seuraavankin kauden.
    Invalidiliiton Sisä-Suomen vaikuttajissa olen ollut jo useamman vuoden. Toimin kuntavastaavana Valkeakoskella Pieni ele-keräyksissä. Kuulun myös TAYS Valkeakosken asiakasraatiin. Vapaa-aikani kuluu vapaaehtoistyössä, neuloen, ommellen ja kirjoja lukien.

• Hannu Salonpää
    Hannu Salonpää, toimittaja
  • Satu-Maria Virtanen
    Satu-Maria Virtanen, tutkimussihteeri

Olen 54-vuotias yhdistyksemme hallituksen puheenjohtaja. Liittovaltuustossa olen toiminut yhden kauden ja pidän valtuustoa tärkeänä vaikuttamisen kanavana. Olen eläkkeellä, mutta toimin aktiivisesti vapaaehtoistyössä yhdistyksessämme. Lisäksi olen Jyväskylän vammaisneuvoston puheenjohtaja, jonka myötä olen onnistunut luomaan aika kattavan yhteistyöverkoston itselleni eri alojen asiantuntijoista.

• Ville Rautiainen
    Ville Rautiainen, filosofian maisteri

Olen aktiivinen ja innokas järjestövaikuttaja Saarijärveltä. Kolmannen polven invalidiliittolainen ja ensimmäistä kertaa ehdolla näissä vaaleissa. Omaan vahvat juuret järjestövaikuttamiseen ja kokemusta eri järjestöistä minulla on vuosikymmen verran. Iältäni olen 29-vuotias. Minulle tärkeää on koulututukseni vuoksi viestintä ja vuorovaikutus. Itseäni kiinnostaa kehittää Invalidiliittoa entistä näkyvämmäksi toimijaksi ja paikallisella tasolla näkyvyys ja jäsenhankinta ovat minulle tärkeitä.