Other ways to help image

Pinssikeräys on perinteisesti Invalidiliiton jäsenyhdistyksille suunnattua keräystoimintaa.  Osallistumalla pinssikeräykseen lahjoittaja auttaa samalla kertaa paikallisesti ja valtakunnallisesti. Pinssimyynnillä kerätyistä varoista 45 % prosenttia kohdistuu paikallisyhdistyksen toimintaan ja 55 % Invalidiliiton valtakunnalliseen työhön vammaisten ihmisten hyväksi. Pinssikeräykseen voivat osallistua myös esimerkiksi koululuokat.

Mikä pinssi on?

Invalidiliiton pinssi on ajaton koru, joka sopii kaikille ikään tai sukupuoleen katsomatta. Metallinen pinssi kestää käyttöä, ja sen voi kiinnittää takin liepeeseen yhtä hyvin kuin vaikkapa reppuun, käsilaukkuun tai hattuun. Pinssi on myös arvovalinta, sen myyjät ja käyttäjät tukevat Invalidiliiton arvokasta työtä yhdenvertaisuuden hyväksi.

Juuri nyt pinssikeräyksessä on myynnissä tyylikäs Lehdykkä-pinssi. Myyntikansiossa on tuttuun tapaan 25 kpl pinssejä ja myyntiaikaa on toukokuun 2022 loppuun saakka.

Full width quote
Quote text
Pinssikeräys on helppo ja tehokas tapa hankkia varoja esimerkiksi yhdistyksen tai koululuokan toimintaan.
Donation steps
Step title
Ilmoita yhdistys tai koululuokka mukaan pinssikeräykseen
Step text

Tilaa veloituksetta teille sopiva määrä pinssikansioita (25 pinssiä / kansio).  Tilauksen voit tehdä sähköpostitse varainhankinta@invalidiliitto.fi tai puhelimitse 044 7650510.

Kerää varoja
Step text

Valitse markkinointitapa. Perinteisesti esimerkiksi kauppojen eteiset ovat osoittautuneet hyviksi paikoiksi tehdä pinssimyyntiä. Myös yhdistyksen tai koululuokan omat tapahtumat ovat oivia varainhankintatilaisuuksia. Vallitsevassa tilanteessa tulee kuitenkin suosia pinssikeräyksen toteuttamisessa ulkotapahtumia ja huomioida kulloinkin voimassa olevat turvallisuusohjeistukset.

Pinsseille ei ole määritetty hintaa, vaan ostaja saa päättää paljonko pinssistä lahjoittaa. Sopiva lahjoitus on noin 5 euroa / pinssi.

Keräyksen jälkeen
Step text

Laske montako pinssiä olette myyneet ja paljonko niistä tuli rahaa. Ilmoita lopputulos sekä tilinumeronne Invalidiliiton varainhankintaan. Keräysluvan vaatimusten mukaisesti koko keräyssumma tilitetään Invalidiliitolle.

Invalidiliitto maksaa yhdistyksen tai koululuokan tilille keräyspalkkiona 45 % kerätystä summasta.