Kuvituskuva.

Rakennetun ympäristön esteettömyyskartoittajan peruskurssi (ESKEH)

ESKEH-kartoitusmenetelmään perustuva rakennetun ympäristön esteettömyyskartoittajien koulutus järjestetään Helsingissä syksyllä 2020. Tervetuloa mukaan!

Aika ja paikka

Koulutukseen kuuluu kahdeksan lähiopetuspäivää Helsingissä, ennakko- ja välitehtävät ja opinnäytetyö. Lähiopetuspäivät ovat: 7.-8.9., 21.-22.9., 5.-6.10. ja 26.-27.10.2020.

Huom! Seuraamme koronavirustilannetta ja sitä koskevaa ohjeistusta. Tarvittaessa korvaamme lähiopetuspäivät etäopetuksella kurssilla käytössä olevan virtuaalisen oppimisympäristön kautta.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti eri alojen ammattilaisille, jotka aikovat tehdä esteettömyyskartoituksia omassa työssään tai sen ohella. Kurssi soveltuu hyvin myös korjausrakentamisen parissa työskenteleville.

Hyvän pohjan kurssin suorittamiseen tarjoaa tekniikan alan yliopisto- tai ammattikorkeakoulututkinnot, esimerkiksi rakennusinsinöörin tai arkkitehdin tutkinto. Kurssi sopii myös esimerkiksi asunnon muutostöissä mukana oleville fysio- tai toimintaterapeuteille. Myös opintojen loppuvaiheessa olevat opiskelijat voivat osallistua koulutukseen.

Tavoitteet

Koulutuksen tavoitteena on antaa kurssin hyväksytysti suorittaneille riittävät valmiudet toimia rakennetun ympäristön esteettömyyden kartoittajina.

Hinta

Koulutuksen hinta on 850 euroa (sis. alv. 24 %) ja se sisältää opetusaineiston lisäksi lounaat ja kahvit lähiopetuspäivinä.

Ohjelma

Kurssin tarkka ohjelma aikatauluineen lähetetään opiskelijoiksi valituille sähköpostitse.

Hakeminen kurssille

Kurssille haetaan 11.8. mennessä alla olevalla lomakkeella. Kurssille voidaan ottaa noin 20 opiskelijaa ja valinnasta ilmoitetaan viimeistään hakuajan päätyttyä.

Hae mukaan ESKEH-kurssille!

Lisätietoja

Vastaava esteettömyysasiantuntija Johanna Hätönen, johanna.hatonen@invalidiliitto.fi, 044 7650 521.

Järjestäjä

Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKE