Kuvituskuva.
ESKEH-kartoitusmenetelmään perustuva rakennetun ympäristön esteettömyyskartoittajien koulutus järjestetään syksyllä 2022. Tervetuloa mukaan!

Aika ja paikka

Koulutukseen kuuluu ennakkotehtävä, kahdeksan opetuspäivää, välitehtävät ja opinnäytetyö. Opetuspäivät ovat 5.-6.9., 19.-20.9., 3.-4.10. ja 24.-25.10.2022.
Opetus järjestetään verkkokoulutuksena, paitsi 19.-20.9., jolloin opetus järjestetään lähiopetuksena Helsingissä.

Kohderyhmä

Kurssi sopii laaja-alaisesti rakennetun ympäristön korjausrakentamisen parissa työskenteleville ammattilaisille, jotka aikovat tehdä esteettömyyskartoituksia omassa työssään tai sen ohella. Esimerkiksi tekniikan, kuntoutuksen ja kiinteistöalan tutkinnot tarjoavat hyvän pohja kurssin suorittamiselle. Myös opintojen loppuvaiheessa olevat opiskelijat voivat osallistua koulutukseen.

Tavoitteet

Koulutus antaa hyvät valmiudet toimia rakennetun ympäristön esteettömyyskartoittajana.

Hinta

Koulutuksen hinta on 850 euroa (sis. alv. 24 %) ja se sisältää opetusaineiston lisäksi lounaat ja kahvit lähiopetuspäivinä.

Ohjelma

Kurssin tarkka ohjelma aikatauluineen lähetetään opiskelijoiksi valituille sähköpostitse.

Hakeminen kurssille

Kurssille haetaan 8.8.2022 mennessä tällä lomakkeella. Kurssille voidaan ottaa noin 20 opiskelijaa ja valinnasta ilmoitetaan viimeistään hakuajan päätyttyä.

Lisätietoja

Vs. vastaava esteettömyysasiantuntija Johanna Hätönen, johanna.hatonen@invalidiliitto.fi, 044 7650 521.

Järjestäjä

Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKE

ESKEH-kartoitusmenetelmä

Esteettömyyskartoitus on työkalu ympäristön esteettömyyden nykytilan selvittämiseksi. Rakennetun ympäristön esteettömyyden kartoitusmenetelmä (ESKEH) kehitettiin vuosina 2007–2009 valtakunnallisena yhteistyöprojektina ja menetelmä päivitettiin Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKEssä vuonna 2018.