Ihmisiä sopeutusmiskurseilla. Kuvituskuva.
Kursseillamme sinulla on mahdollisuus jakaa kokemuksia saman kokeneiden kanssa ja ehkä oppia heiltä jotakin uutta. Tarjoamme fyysisesti toimintarajoitteisille henkilöille teemoitettuja kursseja sekä pari- ja perhekursseja. Aikaisemmin käytössä ollut sopeutumisvalmennus -termi jäi historiaan jo pari vuotta sitten ja nykyisin kurssimme tunnetaan nimellä Sopeutumista tukevat kurssit.

Vuoden 2023 kurssitarjonta julkaistaan joulukuussa 2022!

Joulukuussa 2022 saamme toimintaa rahoittavalta STEA:lta alustavan ehdotuksen vuoden 2023 avustuksemme suuruudesta, jolloin voimme julkaista ensi vuoden kurssitarjontamme. Samalla avautuvat kurssien ilmoittautuminen.

Kaipaatko tukea arjessa pärjäämisessäsi ja haluatko keskustella muiden samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa? Sairastuminen tai vamma aiheuttaa usein erilaisia haasteita arkeen, työhön ja vapaa-aikaan. Myös ihmissuhteiden ylläpito läheisiin ihmisiin vaatii oman aikansa ja paikkansa.

Kurssilla sinulla on mahdollisuus irtautua arjestasi ja pysähtyä hetkeksi sekä arvioida omaa tilannettasi eri näkökulmista. Saman kokeneiden kanssa voit jakaa kokemuksiasi ja ehkä oppia heiltä jotakin uutta.

Kursseille hakeudutaan usein heti sairastumisen tai vammautumisen jälkeen, mutta elämäntilanteiden muuttuessa kurssit ovat ajankohtaisia myöhemminkin. Esimerkiksi työssä selviytyminen ja perhe-elämän muutokset voivat tuoda uusia haasteita arkeen.

Kurssit on tarkoitettu fyysisesti vammaisille henkilöille ja heidän läheisilleen.

Kurssit toteutetaan Veikkauksen voittovaroista myönnetyllä avustuksella, jolloin ne ovat osallistujille maksuttomia.  Kurssiemme matkakorvauskäytäntö  muuttui vuoden 2022 alusta. Lisätietoa muutoksesta löydät täältä. (aukeaa uuteen sivuun).

Sopeutumista tukevien kurssien palautteet vuodelta 2021

Sopeutumisvalmennuskurssien palautteita vuodelta 2019.

Veikkauksen logo

Lisätietoa kursseista ja hakemisesta

Kurssimme ovat osallistujille maksuttomia. Kurssien ohjelma on ryhmämuotoista ja päivittäin ohjattua ohjelmaa on noin kuusi tuntia. Kursseille haetaan sähköisesti tai paperisella lomakkeella.