Nainen nostaa luurin ja näppäilee numeroa.
Covid19 -koronavirusepidemia on nostanut esiin erilaisia huolia. Olemme koostaneet tälle sivulle tietoa auttavista palveluista, joita avataan koko ajan lisää poikkeustilanteen tueksi.

Invalidiliiton neuvonta keskittyy vammaisuuteen, vammaispalveluihin, esteettömyyteen, saavutettavuuteen sekä vammaisten henkilöiden oikeusturvaan ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen liittyviin asioihin. Suomessa on myös monta muuta palvelua, jotka auttavat ja neuvovat huoliin ja muuttuviin elämäntilanteisiin liittyen.

Moni palvelu auttaa puhelimessa tai verkon kautta. Esim. Mieli ry ja Helsinki Missio ovat myös pidentäneet puhelinpalveluaikaa tässä poikkeustilanteessa.

Oletko yksin? Katso täältä, miten palvelevat puhelimet ja chatit auttavat koteihinsa eristäytyneitä.

Ajankohtaista

Lisätietoja Covid19 -koronavirusepidemiasta löydät selkokielellä tästä THL:n linkistä.

Koronaviruksen leviäminen ja henkilökohtaisen avustajan työnantajuuteen liittyvät asiat.

Ulkoministeriön sivuilta löytyy matkustamisrajoitukset ja tietoa niiden muutoksista.

Seuraa myös tiedotustamme Invalidiliiton verkkosivuilla.