kuvituskuva.
30.1.2023
Webinaareihin ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet keskustelemaan, kuuntelemaan ja saamaan tietoa. Tilaisuuksissa käsitellään ajankohtaisia, vammaisten ihmisten arkeen liittyviä aiheita. Tavoitteena on lisätä vuoropuhelua jäsenistön ja muiden vammaispolitiikasta kiinnostuneiden tahojen kanssa.

9.2.2023 klo 1617.30  Henkilökohtaisten avustajien saanti

Webinaarissa ideoidaan kampanjaa, jonka avulla henkilökohtaisten avustajien saanti helpottuisi. Ideointia luotsaa Invalidiliiton viestintäjohtaja Sinikka Rantala. Mukana myös yhteiskuntasuhdejohtaja Laura Andersson ja juristi Elina Nieminen.

21.2.2023 klo 16.00–18.00 – Haasteet kuljetuspalveluissa

Webinaarissa keskustellaan kuljetuspalveluiden rakenteellisista epäkohdista ja, mitä taksien saatavuudelle pitäisi tehdä. Keskustelussa mukana Invalidiliiton liittohallituksen puheenjohtaja Pirkko Kuusela, Rovaniemen vammaisneuvoston puheenjohtaja Minna Muukkonen, erityisasiantuntijat Jaana Viemerö Hyvinvointialueyhtiö Hyvil Oy:tä ja Olli Jylhä Kuntaliiton julkisten hankintojen neuvontayksiköstä,  laki- ja neuvontapalveluiden päällikkö Jenni Salonen Taksiliitosta sekä vastaava koordinaattori  Virve Karhu Pohjoisen YTA- hyvinvointialueiden yhteisen matkapalvelukeskuksen valmisteluhankkeesta​​​​​​ .

2.3.2023 klo 16.00–17.30 – Vammaispalvelulainsäädännön uudistus

Webinaarissa keskustellaan vammaispalvelulainsäädännön uudistuksesta. Keskustelua johdattelevat Invalidiliiton juristi Henrik Gustafsson ja yhteiskuntasuhdejohtaja Laura Andersson. Mukana myös muita yhteiskuntasuhdeyksikön asiantuntijoita.

23.3.2023 klo 16.00–17.30 – Esteettömyyden ja saavutettavuuden edistäminen

Webinaarissa keskustellaan esteettömyyden ja saavutettavuuden edistämisestä. Keskustelua johdattelevat Invalidiliiton Esteettömyyskeskuksen esteettömyysasiantuntijat Johanna Hätönen ja Ari Kurppa.

13.4.2023 klo 16.00–17.30 – Yhdenvertaisuuslain osittaisuudistus

Webinaarissa keskustellaan yhdenvertaisuuslain osittaisuudistuksesta. Keskustelua johdattelee Invalidiliton juristi Henrik Gustafsson

Miten ja milloin voi ilmoittautua?

Keskusteluihin voi ilmoittautua pari päivää ennen tilaisuutta www.invalidiliitto.fi/koulutuksia, jolloin saat linkin sähköpostiisi ennen tilaisuutta. Voit liittyä keskusteluun myös suoraan Invalidiliiton etusivun tapahtumakalenterin kautta.

Tervetuloa mukaan!