Joen varrella syksyn keltaisia puita. Keskellä teksti Esteettä töihin.
18.3.2019
Voiko vammainen ihminen saada töitä? Onko korkeakoulutuksesta hyötyä työllistymisen kannalta? Kannattaako omasta vammasta kertoa työhakemuksessa?

Uusi Esteettä töihin -verkkosivusto on luotu vastaamaan näihin ja moniin muihin korkeakouluopiskeluun ja työllistymiseen liittyviin kysymyksiin. Sivustolta löytyy myös työnhakuvinkkejä, joista on hyötyä ihan kaikille – vammasta tai koulutuksesta riippumatta. Sivustolta löytyy osiot myös työnantajalle sekä oppilaitoksissa ohjaajan työtä tekeville.

Esteettä töihin -sivustolla on hyvää tietoa esteettömästä ja saavutettavasta opiskelusta myös niille nuorille, jotka vasta pohtivat hakemista ammattikorkeakouluun tai yliopistoon. Sivustolta löytyy Invalidiliiton tuottamia videoita onnistuneista työelämätarinoista sekä vinkkejä video-CV:n tekoon.

Verkkosivusto on luotu Tarinoista voimaa -hankkeessa (ESR), jonka toteuttivat yhteistyössä Invalidiliitto, Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämispalvelut HY+, Kynnys ry sekä Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK. Hankeyhteistyössä olivat asiantuntijatahoina mukana myös Turun yliopisto, Vammaisten lasten ja nuorten tukisäätiö VAMLAS sekä Näkövammaisten liitto. Kehittämisryhmissä on ollut mukana toimijoita eri järjestöistä ja korkeakouluista sekä eri tavoin vammaisia korkeakouluopiskelijoita.

Tutusta sivustoon https://www.esteettatoihin.fi/

Lue myös Invalidiliiton jäsenlehden juttu aiheesta >>