Käsissä ipad, jossa ruudukko ja kolme ruutua täytetty.
9.6.2022
Invalidiliiton tietoon on tullut, että henkilökohtaisten avustajien saatavuus on vaikeutunut. THL:n ”Vammaisten henkilöiden kokemuksia koronaepidemian ajalta” -tutkimus vuodelta 2021 osoittaa, että henkilökohtaisen avun toteuttaminen, etenkin avustajien saatavuus ja poissaolot on koettu haasteeksi. Tämä on heikentänyt vammaisten ihmisten turvallisuutta ja hyvinvointia sekä alentanut elämänlaatua ja mielialaa.

Selvitämme tämän kyselyn avulla henkilökohtaisen avun tilannekuvaa Invalidiliiton vaikuttamistoimia varten. Kyselyyn vastaaminen tapahtuu täysin anonyymisti, eikä yksittäisiä henkilöitä pysty tunnistamaan vastauksista tai myöhemmin julkaistavista kyselyn tuloksista. Kyselyyn vastaamisessa voit käyttää apuna toista henkilöä, kuten esimerkiksi henkilökohtaista avustajaa, perheenjäsentä tai muuta henkilöä.

Kysely on avoinna 9.6.-31.7.2022. Julkaisemme kyselyn tulokset niiden valmistuttua.

Kyselyyn vastaaminen ei edellytä Invalidiliiton jäsenyyttä. Kyselyä saa jakaa muille henkilökohtaisen avun käyttäjille!

Kiitos, kun vastaat tähän tärkeään kyselyyn!

Vastaa kyselyyn tämän linkin kautta.