Erilaisia ihmisiä, mm. pyörätuolissa. Oikealla teksti Eduskuntavaalit 2.4.2023 ja logo.
14.12.2022
Vaaleissa ehdokkaana oleminen on tärkeää niin demokratian edistämisen kuin osallisuuden lisäämisenkin kannalta. Tälle sivulle on koottu Invalidiliiton tarjoamia tukimuotoja eduskuntavaaliehdokkaille.

Ehdokkaiden nimet kotisivulle ja IT-lehteen

Invalidiliitto julkaisee ehdokkaaksi ryhtyneiden jäsenyhdistystensä jäsenten (ei kannatusjäsenten) nimet heidän suostumuksellaan liiton kotisivulla ja IT-lehdessä. Jos haluat kertoa ehdokkuudestasi, lähetä tietosi (nimi, vaalipiiri, puolue, jäsenyhdistys, käyttämäsi sosiaalisen median kanavat ja/tai kotisivun osoite) osoitteeseen riitta.lehto@invalidiliitto.fi. Huomio! IT-lehteen ehtiäkseen tietojen on oltava Invalidiliitossa viimeistään 1.3.2023.

Blogimahdollisuus

Ehdokkaana sinulla on mahdollisuus julkaista blogiteksti jäsenlehtemme kotisivulla.

Ohjeet blogitekstille

• Tekstin pituus maksimissaan 1,5 sivua. Fonttikoko 12 ja riviväli 1,5.

• Otsikoi tekstisi. Invalidiliitolla on oikeus muokata otsikoita.

• Yhdeltä kirjoittajalta julkaistaan vain yksi blogiteksti.

• Tekstissä ei saa olla herjaavaa, loukkaavaa, rasistista tai muuta epäasiallista sisältöä.

• Lähetä teksti osoitteeseen riitta.lehto@invalidiliitto.fi. Kirjoita viestin aiheeksi “Eduskuntavaaliblogi”.

• Liitä lähettämäsi tekstin mukaan nimesi, puolue, vaalipiiri ja Invalidiliiton jäsenyhdistys, johon kuulut.

• Invalidiliitto pidättää oikeuden blogikirjoitusten julkaisemiseen.

IT-lehdessä mainostaminen

• Halutessasi voit myös mainostaa ehdokkuuttasi IT-lehdessä edullisesti. Saat IT-lehden vaali-ilmoituksesta 70 prosentin alennuksen listahinnoista. Numero 2/23 ilmestyy 17.3. ja aineiston oltava toimituksessa 21.2.

• Lisätietoa: Paula Kaijanto, p. 040 707 1966, paula.kaijanto@media.fi

Hyödynnä Invalidiliiton materiaaleja

Suosittelemme hyödyntämään vaalikampanjassa Invalidiliiton omia vaalitavoitteita. Vaikka varmasti sanoitat omat teemasi monin osin itse ja ne kumpuavat juuri sinun havaitsemistasi mahdollisuuksista ja ongelmista, saat toivottavasti apua ja hyötyä myös liiton vaalitavoitteista. Tutustu Invalidiliiton eduskuntavaalitavoitteisiin liiton kotisivuilla

Sähköisesti jaettavaa materiaalia ja verkossa käytävää keskustelua kannattaa hyödyntää. Invalidiliitto toimii aktiivisesti sosiaalisessa mediassa ja toivoo, että liiton jäsenet sekä ehdokkaat tekevät samoin. Eduskuntavaalikeskustelua käydään erityisesti aihetunnisteiden #vaalit2023 ja #eduskuntavaalit2023 alla. Voit liittää mukaan twiittiisi myös Invalidiliiton (@Invalidiliitto). Sähköiset vaalimateriaalit löydät pian myös liiton kotisivuilta.

Verkostoidu!

Invalidiliiton alueelliset vaikuttajaverkostot ovat mainio verkostoitumisen paikka ja jos et vielä ole oman alueesi verkostossa mukana, suosittelemme lämpimästi liittymään. Verkostoja koordinoi alueen järjestöasiantuntija.

Olet tervetullut vaikuttajaverkostoon, jos yhteiskunnallisten asioiden ja vaikuttamisen parissa toimiminen kiinnostavat. Luvassa ajatusten vaihtoa ja taustatukea sekä kiinnostavia keskusteluja. Alueelliset vaikuttajaverkostot kokoontuvat säännöllisesti myös valtakunnalliseen tapaamiseen jakamaan kokemuksiaan eri alueiden vaikuttamistoiminnasta. Näitä tilaisuuksia koordinoi vastaava järjestöasiantuntija. Invalidiliiton alueelliset vaikuttajaverkostot ja järjestöasiantuntijoiden yhteystiedot löydät täältä.