Maisemakuva hotelli Kruunupuistosta.
6.10.2022
Tuetut lomat on tarkoitettu kaikille, joilla ei taloudellisista, terveydellisistä tai sosiaalisista syistä ole muuten mahdollisuutta lomaan. Vertaislomat ovat ryhmämuotoisia täysihoitolomia, joita järjestetään eri puolella Suomea esteettömissä kylpylöissä, kuntoutuskeskuksissa ja hotelleissa. Tänä vuonna lomia järjestetään mm. Peurungassa, Vesileppiksessä, Kruunupuistossa, Rokualla ja Kankaanpäässä.

Tuetulta lomalta saa vertaistukea ja voimavaroja arjen tueksi.

”Loman aikana sai rentoutua vain lomailemaan, kun ei tarvinnut huolehtia syömisistä eikä keksiä ohjelmaa. Loman aikana käydyt vertaistuelliset keskustelut puolestaan ovat auttaneet jaksamaan paremmin loman jälkeenkin.”

Maaseudun Terveys- ja Lomahuollon ja Invalidiliiton lomat on kohdennettu omatoimisille sekä toimintarajoitteisille aikuisille. Toimintarajoitteisten aikuisten vertaisloma sopii henkilöille, jotka tarvitsevat esteettömän ja erityistarpeet huomioivan lomaympäristön. Lomat ovat 5 vrk pituisia. Lomien saaminen ei edellytä Invalidiliiton jäsenyhdistyksen jäsenyyttä.

Lomien omavastuuhinta on 125 €/aikuinen/5 vrk. Loma sisältää majoituksen kahden hengen huoneessa, täysihoidon ja lomaohjelman. Matkakustannuksista jokainen vastaa itse.

Hakuaika lomille päättyy 3 kk ennen loman alkua. Esimerkiksi vuoden ensimmäiselle lomalle Kankaanpäähän 5.-10.3.2023 pitää hakea ennen vuoden vaihdetta.

Tutustu ensi vuoden lomatarjontaan ja laita hakemus vireille.

Lue lisää Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:stä.