11.9.2018
Kymmenen järjestöä kehittävät yhdessä sopeutumisvalmennusta hankkeessa, jonka päätavoite on tuottaa hyvinvointia verkkokursseille osallistuville asiakkaille.
Neljä ihmisvarjoa aurinkoisella tiellä

– Työstimme kevään aikana sopeutumisvalmennuskurssien sisältöjä palvelumuotoilutyöpajoissa, kertoo hankkeen johtaja, Invalidiliitto-konsernin tutkimusjohtaja Sinikka Hiekkala.

– Suunnittelimme yhdessä kuusi erilaista teemaa, jotka sopivat erilaisille ihmisille yli järjestö- ja diagnoosirajojen. Olemme olleet innostuneita uuden luomisesta, sillä näin laajaa yhdessä suunnittelua ja toteutusta ei ole tehty aikaisemmin. Lisäksi sopeutumisvalmennus toteutetaan pääosin verkon välityksellä. Hankkeen nimi onkin ”Etäsopeutumisvalmennus järjestöjen kohderyhmille”, jatkaa Hiekkala.

Tutustu, löydä oma kurssisi ja hae kursseille hankkeen kotisivuilla, www.etasope.fi.

Verkkokursseja toteuttavat Aivoliitto, Allergia-, iho- ja astmaliitto, Epilepsialiitto, Invalidiliitto, Lihastautiliitto, Mielenterveyden keskusliitto, Munuais- ja maksaliitto, Neuroliitto, Syöpäjärjestöt ja Suomen Sydänliitto. Hanketta rahoittaa sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen varoilla.