Nainen osallistuu verkkokoulutukseen.
5.8.2022
Invalidiliiton koulutusten tavoitteena on edistää fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa, lisätä tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpitää ja uudistaa järjestön toimintavalmiuksia.

Monipuolisesta tarjonnastamme löytyy kursseja ja webinaareja eri kohderyhmille.
Syksyn aloittaa pe 26.8. ”Täysi osallisuus – yhteiseksi hyväksi” -webinaari. Webinaarissa keskustellaan vammaisten ihmisten mahdollisuuksista itsenäiseen elämään ja merkitykselliseen työhön.

Alkusyksystä tarjolla on koulutusta myös yhdistysvaikuttamisesta sekä esteettömyyden edistämisestä. Ryhmän ohjaamista voi opiskella sekä verkossa että viikonloppukurssilla.

Keväällä alkaneet Ajankohtaista vammaispolitiikassa -verkkokeskustelut jatkuvat. Lokakuussa keskustellaan ajankohtaisista tuulista lääkinnällisen kuntoutuksen kentällä ja joulukuussa liiton eduskuntavaalivaikuttamisesta.

Lisäksi tarjolla on verkkoneuvontaklinikoita mm. etäkokouksen järjestämisestä Teamsillä, verkkosivujen rakentamisesta, Facebookin käytöstä yhdistystoiminnassa, hybridikokouksen järjestämisestä ja yhdistyksen tietosuojasta.

Koulutamme myös kokemustoimijoita yhdessä Kokemustoimintaverkoston kanssa.

Kaikki koulutukset löydät etusivun tapahtumakalenterista.

Koulutusten käytännöistä

Invalidiliiton koulutukset järjestetään esteettömissä paikoissa. Huomioimme myös osallistujien avuntarpeet ja palkkaamme sen mukaisesti yleisavustajia. Kursseillemme voi ottaa mukaan maksutta myös oman henkilökohtaisen avustajan. Liitto korvaa osallistujien matkakustannukset järjestötoiminnan käytäntöjen mukaisesti. Koulutukset ovat kohtuuhintaisia tai maksuttomia.

Ilmoittautuminen ja kurssiohjelmat Invalidiliiton kotisivuilla.

Koulutuksista voit kysyä lisätietoja koulutussuunnittelija Auli Tynkkyseltä, auli.tynkkynen@invalidiliitto.fi, p. 040 778 8690