Avustajakoira ja uusi logo.
10.5.2022
Invalidiliitto on uudistanut avustajakoiralogonsa. Uudessa merkissä on aikaisempaa paremmin tuotu esille sekä avustajakoiran käyttäjä että avustajakoira omina hahmoinaan.

Yhdessä eteenpäin suuntautuva liike kuvastaa aikaisempaa paremmin koirakkoa aktiivisena toimijana. Uusi logo on helpommin tunnistettavissa myös kansainvälisesti merkissä olevien selkeiden symbolien avulla.

Uusi merkki on rekisteröity Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään tavaramerkkitietokantaan ja sen käyttöaika on vuoteen 2031 asti. Invalidiliiton vuodelta 2005 peräisin oleva vanha merkki on edelleen käytettävissä oleva tunniste esimerkiksi avustajakoiraliiveissä. Uuteen liivimerkkiin siirrytään vähitellen vanhojen liivien poistuessa käytöstä.