kuva jossa kämmenellä ihmishahmoja
28.1.2020
Invalidiliiton Harvinaiset-yksikkö järjestää tänä vuonna kaikilla yliopistosairaalapaikkakunnilla koulutuskiertueen, joka keskittyy asiakasosallisuuteen.

Tilaisuudet on tarkoitettu harvinaissairaille ja heidän läheisilleen. Alkuvuonna järjestetään tilaisuudet Helsingissä ja Oulussa. Syksyllä järjestetään Tampereen, Turun ja Kuopion tilaisuudet.

Kiertueella käsitellään osallisuutta ja ajankohtaisia harvinaisasioita. Päivän aikana kuullaan, miten ja millaisin keinoin voi vaikuttaa niin omiin kuin muiden palveluihin. Puhujina on muun muassa harvinaissairauksien yksikön lääkäri ja sairaanhoitaja, asiantuntijoita sekä kokemustoimijoita. Kiertue toteutetaan vuorovaikutteisesti eli yleisö pääsee osallistumaan päivän kulkuun.

Ilmoittaudu mukaan oman sairaanhoitopiirisi tilaisuuteen.

Koulutustilaisuuksien tavoitteena on lisätä harvinaissairaiden valmiuksia vaikuttaa omiin palveluihinsa ja hoitoonsa sekä parantaa mahdollisuuksia toimia erilaisissa käyttäjänäkökulmaa hyödyntävissä kehittämistyöryhmissä. Tilaisuudet ovat oivallinen paikka verkostoitua ja jakaa kokemuksia.

Lisätietoa Helsingin tilaisuudesta Tanja Lehtimäeltä 040 7281737 tai tanja.lehtimaki@invalidiliitto.fi.

Lisätietoa Oulun tilaisuudesta Jenni Kuuselalta 0447650410 tai jenni.kuusela@invalidiliitto.fi