LE-autopaikka
13.12.2019
Invalidiliitto kerää vaikuttamistyönsä tueksi tietoa vammaisten ihmisten kokemuksista yksityisillä pysäköintialueilla. Kyselyssä on vastausaikaa 10.2.2020 saakka.

Invalidiliittoon on tullut paljon yhteydenottoja vammaisen pysäköintiluvan käytöstä yksityisillä pysäköintipaikoilla. Vammaisen pysäköintiluvan käyttämisessä ovat ongelmaksi nousseet tilanteet, joissa julkinen palvelu (esim. terveydenhuolto, sosiaalitoimi, verotus, poliisi tai posti) sijaitsee yksityisessä kiinteistössä. Näissä tilanteissa kiinteistön omistaja hallinnoi myös pysäköintialuetta ja määrittää säännöt. Vammaisten pysäköintiluvalla pysäköiminen ei ole maksutonta luvan haltijalle, jos alueelle on määrätty pysäköintimaksu. Asiointia voi vaikeuttaa myös alueelle määritelty pysäköinnin aikarajoitus. Alueella ei välttämättä ole käytössä myöskään asianmukaista pysäköintiruutua, jonka leveys olisi riittävä apuvälineiden käyttäjän poistumiseen autosta tai siirtymiseen autoon.

Invalidiliitto haluaa selvittää yllä mainitun ongelman laajuutta vaikuttamistyönsä tueksi. Pyydämme teitä vastamaan alla olevaan kyselyyn 10.2.2020 mennessä.  Kiitos vastauksistanne!

Linkki kyselyyn >>