14.5.2018
Yhdenvertaisena työelämässä -seminaari ja messutapahtuma järjestetään maanantaina 28.5.2018 klo 10–16 Messukeskuksen Kokoustamossa Helsingissä.

Tarjolla on ajankohtaista tietoa vammaisten ja osatyökykyisten henkilöiden työelämästä.  Seminaarissa puhuvat mm. sosiaali- ja terveysministeri Pirkko Mattila, Invalidiliiton pääjohtaja Petri Pohjonen, Uudenmaan TE-toimiston johtaja Jarmo Ukkonen, yhdenvertaisuusvaltuutettu Kirsi Pimiä ja opetushallituksen johtaja Anni Miettunen.

Kaikilla ihmisillä pitää olla yhdenvertainen mahdollisuus osallistua työelämään. Yhdenvertaisen työelämän esteinä ovat kuitenkin liian usein tiedon puute ja asenteet. Myös muuttuva työelämä luo lisää haasteita. Asennemuokkausta tarvitaan vielä paljon, jotta vammaisten ihmisten työllistyminen ja itsensä työllistäminen edistyisi.

Messuilla esittäytyy itsensä työllistäviä vammaisia tai osatyökykyisiä ihmisiä eri aloilta, kuten graafisesta suunnittelusta, verkostomarkkinoinnista, hieronta- ja puutarhapalveluista, käsityöalalta, ravitsemus- ja seksuaalineuvonnasta, media-alalta sekä mekaanisesta suunnittelusta. Messuilla esittäytyvät myös yritykset, jotka ovat esimerkillisesti huomioineet yhdenvertaisuuden omissa rekrytoinneissaan. Yrittäjille asiantuntemustaan tarjoavat yrityskummit, vammaisjärjestöt ja muut yhteistyökumppanit. Päivän juontaa Peter Nyman.

Tapahtuman järjestävät Invalidiliiton hallinnoima Yritystä!-hanke, yhdenvertaisuusvaltuutettu ja Uudenmaan alueen TE-toimiston työkykykoordinaattorihanke.

Lue lisää täältä >>

Lisätietoja:

Invalidiliiton Yritystä!-hanke, hankepäällikkö Sinikka Winqvist, sinikka.winqvist@invalidiliitto.fi, 044 765 0633

Uudenmaan TE-toimisto, työkykykoordinaattori, Maria von Bonsdorff, maria.vonbonsdorff@te-toimisto.fi, 0295 040 684

Yhdenvertaisuusvaltuutettu, Jussi Aaltonen, ylitarkastaja, jussi.o.aaltonen@oikeus.fi, 02956 66 803