kuva jari härkälästä

Jari Härkälä,Helsinki

Diagnoosi: selkäydinvamma

Olen 56 v. mies Helsingistä. Osittaisen selkäydinvamman johdosta minulla on tetraplegia eli neliraajahalvaus. Tämä tapahtui kaatumisen seurauksena 2015. Kerron mielelläni kokemuksistani kuntoutumisestani sekä selviytymisestä arjessa, arjen haasteista, avun tarpeesta, kipeistä yksityiselämän asioista sekä suhtautumisesta vammaisiin. Istun pyörätuolissa, pystyn kävelemään keppien kanssa sisätiloissa. Kuntoutumisen fyysiset ja henkiset voimavarat ja niiden käyttö on myös lempiaiheitani.

blogi:

Kokemustoimijuus | kokemusasiantuntijuus

Kokemustoimijatoiminnassa hyödynnetään kokemustietoa eri alojen opetuksessa tai ammattilaisten täydennyskoulutuksessa. Yhä useammin kokemustoimijat osallistuvat myös sosiaali- ja terveysalalla palveluiden suunnitteluun ja kehittämiseen. He voivat olla mukana esimerkiksi työryhmissä, jossa kehitetään hoitopolkuja tai arvioidaan palveluja.

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää toimintakyvyltään erilaisten ja fyysisesti vammaisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.