Other ways to help image
kuvituskuva.

Pinssikeräys on perinteisesti Invalidiliiton jäsenyhdistyksille suunnattua keräystoimintaa, johon voivat osallistua myös koululuokat, urheiluseurat ja muut yhdistykset.  Ottamalla Invalidiliiton pinssejä myyntiin voitte kerätä yhdessä varoja sekä oman toimintanne että vammaisten ihmisten hyväksi.

Yhdessä myyntikansiossa on 25 pinssiä. Pinssimyynnillä kerätyistä varoista 45 % prosenttia tulee yhdistyksenne käyttöön, ja 55 % siirtyy Invalidiliiton kotimaiseen vammaistyöhön.

Mikä pinssi on?

Invalidiliiton pinssi on ajaton koru, joka sopii kaikille ikään tai sukupuoleen katsomatta. Pinssi kestää käyttöä, ja sen voi kiinnittää takin liepeeseen yhtä hyvin kuin vaikkapa reppuun, käsilaukkuun tai hattuun.

Pinssi on myös arvovalinta, sen myyjät ja käyttäjät tukevat Invalidiliiton arvokasta työtä yhdenvertaisuuden ja paremman tulevaisuuden puolesta.

Juhlavuoden KETJU-pinssi

Syksyllä 2023 myyntiin tuli uusi, 85 vuotta täyttävän järjestömme, juhlavuoden pinssi. Kullanvärinen KETJU-pinssi kuvastaa näiden vuosien ketjua, joina olemme tehneet työtä vammaisten ihmisten yhdenvertaisuuden ja oikeuksien puolesta Suomessa. Ketju kuvaa myös vahvuutta ja luotettavuutta sekä sitä tukea, mitä olemme voineet jäsenillemme antaa.

Invalidiliiton 85 v. pinssi vuodelta 2023

Toivomme, että jokainen pinssin ostaja voi ylpeästi kantaa Ketju-pinssiä. Yhdessä voimme pitää heikommista huolta ja varmistaa, että jokaisella on vapaus liikkua, osallistua ja elää täysipainoista elämää.

Juhlavuoden KETJU-pinssin myyntiaika jatkuu kuluvan vuoden 2023 loppuun asti.

Pinssin halkaisija on 2,5 cm.

Jos haluat tilata yksittäisen pinssin, olethan yhteydessä Invalidiliiton varainhankintaan puhelimitse tai sähköpostitse (yhteystiedot alla).

Full width quote
Quote text
Pinssikeräys on helppo ja tehokas tapa hankkia varoja yhdistyksen, urheiluseuran tai koululuokan toimintaan, ja tukea samalla Invalidiliiton työtä yhdenvertaisuuden hyväksi.
Donation steps
Step title
Ilmoita yhdistys tai koululuokka mukaan pinssikeräykseen
Step text

Tilaa veloituksetta teille sopiva määrä pinssikansioita. Kussakin kansiossa on 25 pinssiä.  Tilauksen voit tehdä sähköpostitse varainhankinta@invalidiliitto.fi tai puhelimitse 044 7650510 (arkisin klo 9-15).

Kerää varoja
Step text

Valitse myyntipaikka. Perinteisesti esimerkiksi kauppojen eteistilat tai ostoskeskusten aulat ovat osoittautuneet hyviksi paikoiksi pinssimyyntiin. Myös yhdistyksen tai koululuokan omat tapahtumat ovat hyviä varainhankintatilaisuuksia. Huomioi kuitenkin kulloinkin voimassa olevat turvallisuusohjeet ja suositukset sekä kysyy lupaa tilan haltijalta.

Pinsseille ei ole määritetty hintaa, vaan ostaja saa päättää minkä summan pinssistä lahjoittaa. Suositeltava lahjoitus on noin 5 € / pinssi.

Keräyksen jälkeen
Step text

Laske, monta pinssiä olette myyneet ja paljonko niistä tuli rahaa. Ilmoita lopputulos sekä tilinumeronne Invalidiliiton varainhankintaan, ja palauta myymättä jääneet pinssit Invalidiliiton toimistolle (Varainhankinta/Invalidiliitto ry, Mannerheimintie 107, 00280 Helsinki).

Keräysluvan vaatimusten mukaisesti koko keräyssumma tilitetään Invalidiliitolle. Tilityksen jälkeen Invalidiliitto maksaa yhdistyksen tai koululuokan tilille keräyspalkkiona 45 % kerätystä summasta.