30.06.2017

Kuljetuspalvelukeskuksen hankinta Kanta-Hämeen alueelle markkinakartoitus 1

Invalidiliitto on antanut kirjalliset kommenttinsa kuljetuspalvelukeskuksen hankintaan koskevaan markkinakartoitukseen Kelan Kanta-Hämeen alueen yhteishankintapilotissa.

Invalidiliitto toteaa, että liikkuminen on kokonaisuudessaan monien osien summa ja edellyttää katkeamatonta ketjua. Vammaisten ihmisten kuljetuspalveluissa on kyse muusta kuin pelkästä kaluston ajosta. Erityisvaatimuksia tuo myös kuljettajan osaaminen avustustilanteissa, jota tarvitaan toimintakyvyltään rajoittuneiden henkilöiden kohdalla useasti ja pääsääntöisesti tilanteissa, joissa matka on suoritettu invataksilla tai esteettömällä, mutta myös muilla kalustoilla. Invalidiliitto kiinnitti erityistä huomiota kalustoon liittyviin varustetasovaatimuksiin, tilaus- ja asiakaspalveluun, asiakasprofiileihin sekä liikenteenharjoittajien asiakasturvallisuuden koulutukseen.

Lue koko kirjallinen kommentti >>

Lisätietoa: Elina Nieminen, Invalidiliitto, elina.nieminen(at)invalidiliitto.fi