nuoria tietokoneiden ääressä

Nuoret vaikuttajat

Nuoret vaikuttajat kokoontuvat koulutus- ja suunnittelupäivään Helsinkiin Allianssi-talolle 19.10.2019. Päivän aikana tarkastellaan onnistunutta vaikuttamista eri näkökulmista.

Tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki vaikuttamisesta kiinnostuneet, alle 30-vuotiaat nuoret, joilla itsellään on jokin fyysinen vamma tai toimimiseste.  Päivän aikana kuullaan Allianssin osallisuusasiantuntija Virva Viljasta, käydään läpi onnistunutta vaikuttamisviestintää ja työstetään mielipidekirjoitus Invalidiliiton viestintäjohtaja Sinikka Rantalan opastuksella sekä kuullaan esimerkkejä, miten muissa järjestöissä nuoret pääsevät vaikuttamaan.

Ilmoittaudu koulutuspäivään

Koulutus- ja suunnittelupäivä 19.10.2019

Vaikuttamisviikonlopun tuotokset

Mihin asioihin nuoret haluavat vaikuttaa? Maaliskuussa 2019 järjestetyssä vaikuttamisviikonlopussa tärkeiksi aiheiksi nousivat opiskelu, työllisyys, turvallisuus, hoito ja liikkuminen.

Katso Invalidiliiton nuorten vaikuttajien videot. Videot on suunniteltu ja tuotettu yhteistyössä Nuorten Suomen kanssa. Kuvaus ja editointi: Milla Lähtevänoja.

Päättäjä, näihin asioihin nuoret haluavat vaikuttaa!

Nuorten ääni esiin: Juuli 29 v. ja Anni 26 v.
Toimeentulo ja mukautuva työelämä: Voisiko työelämään saada enemmän joustoa?

Nuorten ääni esiin: Kalle 26 v.
Opiskelu ja työllisyys: Vammaisella on oikeus tehdä työtä tämä ei tällä hetkellä toteudu.

Nuorten ääni esiin: Pinja 23 v.
Opiskelu ulkomailla: Kotikunta ei maksa avustajan kuluja ulkomailla. Opiskelu ei ole mahdollista ilman avustajaa.

Nuorten ääni esiin: Sara18 v.
Erityisoppijat: Pitäisikö erityistä tukea vaativat oppijat integroida osaksi tavallisia luokkia vai ei?

Nuorten ääni esiin: Henry 25 v.
Julkinen liikenne: Millainen merkitys sillä on fyysisesti vammaiselle henkilölle?

Nuorten ääni esiin: Essi 18 v.
Tilapäishoito: Vammaisia henkilöitä tulisi kuunnella heitä koskevissa asioissa.

Nuorten ääni esiin: Pinja 23 v.
Turvallisuus: Ulkona liikkuminen tuntuu monesta jopa pelottavalta.

Nuorten ääni esiin: Selja 18 v.
Kuljetuspalvelut: Taksia on joutunut odottamaan pitkiäkin aikoja ja turvallisuudesta ei ole aina huolehdittu.

Jaa videoita somessa tunnisteilla #nuortenääniesiin #nuoretvaikuttajat #vaalit2019 ja merkitse julkaisuihin myös @invalidiliitto. Näin saamme nuorten äänen kuuluviin!